• 1
  • 2
2007-06-15, 05:06
Medlem
rasmusens avatar
Hej. Jag har spelat en hel del warcraft 3 och expansionen frozen throne, men en dag fick jag för mig att ta bort det för att spara plats. Men nu ville jag spela igen så jag installerade wc3, allt funkade och var bra, spelet gick att starta. Sen installerade jag wc3:tft, då fungerar det inte alls.

Det jag får fram är:
Programmet gick inte att öppna
Detta påverkar inte mac osx eller andra program
bla bla

Vad är felet? Att cdn skulle vara sönder verkar lite otroligt då installationen flyter på perfekt.
Citera
2007-06-15, 08:56
Moderator
^Eazs avatar
Förstår inte en sak, kommer felmeddelandet när du startar installations programmet, under installation eller efter installation när du försöker starta wc3:tft?
Citera
2007-06-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Förstår inte en sak, kommer felmeddelandet när du startar installations programmet, under installation eller efter installation när du försöker starta wc3:tft?
Sen installerade jag wc3:tft, då fungerar det inte alls.
Antagligen så har han installerat det men spelet fungerar inte att starta.
Citera
2007-06-16, 10:34
Medlem
rasmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilere
Sen installerade jag wc3:tft, då fungerar det inte alls.
Antagligen så har han installerat det men spelet fungerar inte att starta.

Exakt. Installationen går igenom som den ska, men när jag väl ska öppna spelet så kommer det upp att "programmet inte kunde starta"..
Citera
2007-06-17, 02:48
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
De har ändrat katalogtrukturen vid en senare patch. Om du först installerar WC3, kopplar upp dig och laddar ner uppdateringar kommer WC3:FT inte att gå att spela.

Radera allt, installera WC3 och FT från CD, och först därefter ska du koppla upp dig och ladda ner patcharna.
Citera
2007-06-17, 03:49
Medlem
rasmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
De har ändrat katalogtrukturen vid en senare patch. Om du först installerar WC3, kopplar upp dig och laddar ner uppdateringar kommer WC3:FT inte att gå att spela.

Radera allt, installera WC3 och FT från CD, och först därefter ska du koppla upp dig och ladda ner patcharna.

Been there done that

Testat att koppla upp mig innan och sedan, samt inte koppla upp mig innan. Samma resultat båda gångerna. Är det formatera som återstård?
Citera
2007-06-17, 06:56
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Been there done that

Testat att koppla upp mig innan och sedan, samt inte koppla upp mig innan. Samma resultat båda gångerna. Är det formatera som återstård?
Formatera är att överdriva. Släng programmet och för säkerhets skull plist-filen. Installera därefter WC3, sedan Frozen Throne och sist kopplar du upp dig och laddar ner de nya patcharna. Borde fungera.
Citera
2007-06-17, 11:37
Medlem
rasmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Formatera är att överdriva. Släng programmet och för säkerhets skull plist-filen. Installera därefter WC3, sedan Frozen Throne och sist kopplar du upp dig och laddar ner de nya patcharna. Borde fungera.

Tack för att du hjälper mig så mycket! Har slängt programmet också genom att gå in i programmappen och där ta bort "warcraft" helt och hållet. Plist-filen, var ligger den?
Citera
2007-06-17, 14:05
Moderator
^Eazs avatar
plist filen ligger i ~/Library/Preferences/

Antagligen heter den något i still med: com.blizzard.warcraft.plist eller liknande, ta bort alla filer som heter något sånt och verkar ha med spelet att göra.

Sen kolla även om du har en ~/Library/Application Support/Blizzard eller Warcraft mapp, ta bort den med.

Sen hade jag även tömt innehållet i caches (~/Library/Caches/) ta bort allt i den mappen.

~/ står för din hem katalog, dvs Macintosh HD/Users/användarnamn
Citera
2007-06-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
plist filen ligger i ~/Library/Preferences/

Antagligen heter den något i still med: com.blizzard.warcraft.plist eller liknande, ta bort alla filer som heter något sånt och verkar ha med spelet att göra.

Sen kolla även om du har en ~/Library/Application Support/Blizzard eller Warcraft mapp, ta bort den med.

Sen hade jag även tömt innehållet i caches (~/Library/Caches/) ta bort allt i den mappen.

~/ står för din hem katalog, dvs Macintosh HD/Users/användarnamn
är det någon form av register till Mac?
Citera
2007-06-19, 13:05
Medlem
rasmusens avatar
Tack så mycket! Fick bort plist filen, var dock tvungen att söka efter den då jag inte hittade den i apps.

tack tack!
Citera
2007-06-21, 01:18
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Tack så mycket! Fick bort plist filen, var dock tvungen att söka efter den då jag inte hittade den i apps.

tack tack!
Det löste sig? Skönt att höra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här