• 1
  • 2
2007-06-17, 20:58
Medlem
Hurris avatar
Det har förmdoligen trängt sig djupare än så, undertaket, tapeten, väggarna, gipsen, golv, kök, allt i princip.
Om du vill få bort all lukt måste du nog tyvärr rensa hela lägenheten. och helhetsrenovera.
Citera
2007-06-18, 22:14
Medlem
Har tänkt över detta nu och har bestämt mig att inte köpa, kommer ju flera tåg. Tack för tipsen iaf!
Citera
2007-06-18, 23:24
Medlem
Yeah!!s avatar
Byta ut / Slipa luckor osv. Tapetsera, måla med lämplig färg. Vädra är underskattat. I stort sett allt organiskt material du kan finna ska fixas på lämpligt sätt.
Citera
2007-08-03, 16:56
Medlem
Spahzers avatar
Köpte en lägenhet i våras där det var en gumma som rökt i 30-40 år inomhus, allt var gult.

Målade med spärrfärg (för vi märkte att nikotinet trängde igenom spacklet) spärrfärgen var dyr som fan. Sen tapetserade vi, målade tak, karmar, hela köket, lämnade in skåpluckor, garderobsdörrar på lack, lagt nytt golv överallt förutom i hallen.

I alla rum är det doftfritt, men i hallen där garderoberna är så känner man en lukt, kan inte säga att det är rök eller nikotinlukt, osäker på det. Men skulle mer beskriva det som instängd gammal gumma. Denna lukt stör jag mig på.

Tror ni ättika fungerar på hennes mögliga peruklukt, eller fungerar ättika enbart på nikotinlukt?
Citera
2024-11-25, 00:58
Medlem
slemhogs avatar
Bara börja med torka av alla ytskikt med ajax och handsprit och ställa ut ättitsskålar och vädra mycket med korsdrag på typ vår och sommar, sen byta ut golven, ånga bort alla gamla tapeter (där sitter röken som fan samt även i gamla garderober och skafferi) måla väggarna och tak 2 ggr och byt ut alla golv. Vädra med korsdrag Grovstäda lägenheten under boendentiden då och då med ajax så brukar de inte finnas någon röklukt kvar efter något halvår efter dessa åtgärder. Jag har aldrig sett gult nikotin rinna igenom 2 lager väggfärg när de varit inrökt.

Är den riktigt inrökt och man har en känslig näsa behövs kanske ozon och spärrfärger
Senast redigerad av slemhog 2024-11-25 kl. 01:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in