Citat:
Ursprungligen postat av kritikern
vad hade hänt om Tyskarna hade vetat om dom allierades planer att land stiga i Normandie.
nu antar jag att du vill veta vad som skulle hänt om desinformationen om landstigning i calais inte hade lurat nazisterna
antagligen hade de allierade haft mycket högre förluster troligen så höga att det allvarligt hade hämmat en allierad framryckning mot väster jag skulle tro att dom fortfarande hade kunnat ta stränderna men troligen inte haft tillräckligt med folk för att därefter kunna avancera lika snabbt som dom gjorde. min gissning skulle vara att
soviet hade hunnit erövra stora delar av tyskland som man då inte längre var beredd att släppa ifrån sig. vid rikets kapitulation hade således soviet haft ett ännu större övertag på storbritanninen och co tyskland hade varit (nästan) helt sovietiskt och kalla kriget hade pågått fortfarande..
scenario 2 är att tyskarna hade kastat ut de allierade i havet och slutit fred med ryssland då man lyckats nuka nån stad i västra polen eller liknande om man hade hunnit få fram nya V2 an och kärnvapen till dess
dock är detta bara egna funderingar och i stora drag har inte någon detaljkunskap om operation overlord direkt ...