• 1
  • 2
2007-06-12, 17:54
Medlem
Vilket fack ska jag g med i?
brjade sommarjobba igr, lagerarbete. Dom sysslar med mtinstrument och kontrollutrustning om det har ngon betydelse.
Citera
2007-06-12, 17:55
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpjon
brjade sommarjobba igr, lagerarbete. Dom sysslar med mtinstrument och kontrollutrustning om det har ngon betydelse.

Nu vet jag frvisso inte hur det fungerar i Sverige, men hr i stra provinserna s hr man till transport om man jobbar p lager.

Lttast r vl hursomhelst att frga arbetsgivaren, som ju br ha koll p lget..
Citera
2007-06-12, 17:59
Medlem
Micke666s avatar
Transport.
http://www.transport.se/home/trp2/ho...256DF80040652F
Citera
2007-06-12, 19:33
Medlem
wildhorsess avatar
Citat:
Ja, arbetsplatsens verksamhet har stor betydelse. Jag frutstter att ditt sommarjobb r inom privat sektor.

- Om din arbetsgivare bedriver parti- och grossisthandel r din organisationstillhrighet med strsta sannolikhet Handelsanstlldas frbund eller Handelstjnstemannafrbundet HTF (beroende p dina arbetsuppgifter).

- Om din arbetsgivare bedriver tillverkning och produktion r din organisationstillhrighet IF Metall eller tjnstemannafrbundet SIF (beroende p dina arbetsuppgifter).
Citera
2007-06-12, 20:37
Medlem
Varfr vill du g med i ett fack?
Citera
2007-06-12, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenan
Varfr vill du g med i ett fack?
Det ska man vl gra s fort man brjar jobba?
jobba 6 mnader, sen efter ett r s fr man ju betydligt mer pengar n man fr nu nr man r arbetsls.
Citera
2007-06-12, 20:49
Medlem
J.Williamss avatar
Citat:
jobba 6 mnader, sen efter ett r s fr man ju betydligt mer pengar n man fr nu nr man r arbetsls.

Man ska aldrig g med i facket, dre.
A-kassan r en annan femma...
Citera
2007-06-12, 20:58
Medlem
Drullknulls avatar
Bsta valet r SAC, inga kompromisser!
Transport r ingen hit och SIF r ren skit.

Lnk:Syndikalisterna(SAC)

P.S. Behver du hjlp, skicka ett medelande D.S
Citera
2007-06-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Williams
Man ska aldrig g med i facket, dre.
A-kassan r en annan femma...
Men du kanske ska frklara varfr ocks!! jag r inte s insatt i detta.
Citera
2007-06-12, 21:09
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Det du pratar om r inte facket, utan A-kassan. Det r facken som har hand om A-kassorna, men det gr utmrkt att g med i endast A-kassan. Du har ven Alfakassan att vlja p, som r obunden.

Alfakassan:
http://www.alfakassan.se

Telnr till Transports A-kassa:
010 - 480 35 00
Citera
2007-06-12, 21:15
Medlem
Citat:

Inget alls r vl lmpligt...

Facken gr inte mycket nu fr tiden frutom att stller till det fr smfretagare. Det du r intresserad av r antagligen a-kassa. A-kassan r som en frskring mot inkomstbortfall om du skulle bli arbetsls. Personligen anser jag att man klarar sig ven utan den eftersom det alltid finns jobb men det r absolut en trygghet fr de flesta.

Citat:

Jvligt skev instllning om du menar att du skall jobba 6 mnader och sedan leva p oss andra skattebetalare. Se till att skaffa dig ett arbete, hll dig kvar vid det och skapa dig en vettig tillvaro och framtid!
Citera
2007-06-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurra69
Inget alls r vl lmpligt...

Facken gr inte mycket nu fr tiden frutom att stller till det fr smfretagare. Det du r intresserad av r antagligen a-kassa. A-kassan r som en frskring mot inkomstbortfall om du skulle bli arbetsls. Personligen anser jag att man klarar sig ven utan den eftersom det alltid finns jobb men det r absolut en trygghet fr de flesta.
Okej, men man ska vl g med ngot fack fr att f a-kassa sen efter ett r nr man jobbat minst 6 mnader, eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in