2007-06-11, 20:05
Medlem
vokals avatar
Hejsan det ar sa att jag har en HP DV6000 laptop, anvande den i ca 3 manader men plotsligt sa kom det en san fin bluscreen och sa att en windows fil fattades, helvete tankte jag och lamnade min dator till en kille som gjorde en filrecovery pa mina viktigaste och tog sedan bort partitionerna och skulle instalera om windows men den vagrar att hitta hardisken, enligt honom ska det vara sa att jag maste anvanda recovery skivan fran hp, men olyckligt nog sa brande jag aldrig ut den( man var tvungen attt branna sin egen, dom skicka inte med nagan ) jag har forsokt alla mojliga satt att fa det och funka nu men jag finner inget satt att instalera om windows, nagan som har nagat tips?
Citera
2007-06-11, 20:13
Medlem
blueCommands avatar
Vi testar MS Windows istllet fr Dataskerhet va?

/Mod
Citera
2007-06-11, 20:21
Medlem
vokals avatar
tack, missa det!
Citera
2007-06-11, 20:35
Medlem
DennisOlofs avatar
Bara surfa in p HP och leta upp din laptop dom har programvarorna dr och snt du behver. Inte behver du ngon special recovery CD frutsatt du har WinXP skiva osv.

D ska du kunna boota, mjligen du mste in i bios och ndra bootordning. Men frgan r hittar datorn hrddisken, de mste den ju gra, datorn r ju ny.
Citera
2007-06-11, 21:14
Medlem
vokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Bara surfa in p HP och leta upp din laptop dom har programvarorna dr och snt du behver. Inte behver du ngon special recovery CD frutsatt du har WinXP skiva osv.

D ska du kunna boota, mjligen du mste in i bios och ndra bootordning. Men frgan r hittar datorn hrddisken, de mste den ju gra, datorn r ju ny.

Ja, datorn hittar hardisken nar jag gor hardisktestet i bios, men nar jag forsoker instalera windows sa hittar den inte, vad ar det i bootordningen jag ska andra? Jag bootar fran skivan
Citera
2007-06-11, 23:14
Medlem
DennisOlofs avatar
Jaha bootar du frn skivan, ja d borde den hitta hrddisken, har du SATA hrddisk i din laptop ?

Vad har du fr cpu och chipset p burken ?

Har du en WinXP med SP2 integrerat ?
Citera
2007-06-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Jaha bootar du frn skivan, ja d borde den hitta hrddisken, har du SATA hrddisk i din laptop ?

Vad har du fr cpu och chipset p burken ?

Har du en WinXP med SP2 integrerat ?

Japp det r en SATA-hrddisk i datorn.

Har du brnt ut terstllningsskivorna s br du anvnda dessa fr att installera om datorn.

Har du inte skapat terstllningsskivorna s r det mjligt att installera Windows XP men du mste ha drivrutinerna till hrddisken. Detta r inget som HP har utan du fr leta p ntet ska p forum.

Eller s kan du bestlla en terstllningsskiva frn http://sales.sitel.be/hp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in