2007-06-11, 12:27
Medlem
Ok, så här är det. Jag har en ghost fil (.gho) som jag vill andvända till att skriva över min hårddisk. Jag har bränt ut filen på en dvd skiva. Problemet är att jag är en idiot och inte fattar hur i helvete man gör för att extracta filen

Jag har skapat en hirens boot cd och provat att boota från den. Först frågar den om jag vill boota från cd'n eller hd'n, jag tog cd'n, sen får jag fram en meny med en massa val. Jag antog att jag skulle välja Norton Ghost 11.0.1 under menyn Disk Clone Tools, men när jag gör det får jag fram en meny där man ska välja typ "ghost with network support" och "ghost with USB" och en massa annat. Jag valde "normal Ghost" och då fick jag fram en röd rosa meny där man skulle välja massa drivers (tror jag), jag valde auto och gick vidare, då fick jag fram en meny där den frågade något (jag tror det var vilken disk jag ville göra en image av) och man kunde välja typ D: Hirens och "Ram Drive". Men grejen är att jag vill inte göra en kopia utan jag vill skriva över min hd med .gho filen.

Jag är som ni kanske förstår inte någon haxor direkt så jag behöver någon som steg för steg säger exakt hur jag ska göra.

Tack på förhand !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in