• 1
  • 2
2007-06-21, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heyp0nk
Har du tænkt på att hon kanske inte dricker før att hon ær korkad, utan av andra orsaker?
Ja och jag vet varför hon likförbannat dricker även fast hon kan få attacker, men det hör inte till tråden så tar inte det här.
Citera
2007-06-21, 12:39
Medlem
heyp0nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightblade
Ja och jag vet varför hon likförbannat dricker även fast hon kan få attacker, men det hör inte till tråden så tar inte det här.

Ja, men jag menar bara att ær hon din væn ska du væl så inte kalla henne korkad?
Citera
2007-06-23, 12:33
Medlem
MyteNs avatar
Mitt ex led av panikångest och var självdestruktiv, när väl en panikattack kom så var smekningar över håret väldigt bra, sakta med fingerspetsarna över hårbotten, panna och bakåt.

Även att hålla i ena handen, eller snarare låta personen få hålla handen.

Alternativt hålla om och andas i nacken så personen känner att det finns någon där som beskyddar mot allt ont.
Citera
2007-06-23, 12:50
Bannlyst
Bensodiasepiner är det ända som hjälper eller stora mängder alkohol.
Citera
2007-06-23, 16:28
Moderator
evilhoneys avatar
När jag fick känningar av en PÅattack så såg jag till att omedelbart sluta med vad jag höll på med och göra något helt annat, bryta spåret man var inne på. Antingen bad jag någon att prata med mig, prata mycket om något helt annat medans jag försökte( inte alltid så lätt) att bara andas, slappna av och gå upp i vad den andra talade om istället för att "gå upp i mig själv". Var jag ensam kastade jag av mig alla kläder och hoppade in i duschen, det är något med strilande vatten som får spänningarna att lösas upp.

Vidare knep kan vara att gå ut och gå, ha sex, en del föredrar att titta på en brinnande låga, allt man kan komma på för att bryta mönstret är bra.
Citera
2007-06-24, 17:35
Medlem
Paulie_Walnuts_s avatar
Jag fick nå panik-liknade attack på krogen. de var fullt med folk å trändes å då började jag få tics ögonen fast jag blunade i några sekunder hårt å kände mig jävligt yr å dålig så jag sprang till baren å tog en 6:a ren vodka å svepte den å då blev jag bra igen så vodka är bästa botemedlet hehe
Citera
2007-06-27, 18:51
Medlem
kalleanka2s avatar
Jag vill minnas att det hjälpte att gå. Alltså långa sträckor. Och kanske från människor. Fast det var ett tag sedan så jag minns inte så mycket mer än att det var en oehört skark upplevelse. (hände under ett par års tid)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in