Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Vad gör du när du ligger ner? Det stället du nämnet brukar jag annars förknippa med musarm, men jag har också fått ont där när jag legat ner och läst och hållit i boken med högerarmen.
Prova att ligga ner med böjda knän så blir svanken plattare och påfrestningen mindre. Blir det riktigt illa kan du har värmedyna ibland. Få igång cirkulationen genom att göra simrörelser osv.
En gång när jag hade riktigt sabla ont just där och min gube inte var hemma satte jag mig på golvet brevid soffbordet och körde in hörnet riktigt hårt mot den där ömma punkten. Jag tyckte det hjälpte väldigt bra! Du kan också prova antiinflammatoriska värksalvor från apoteket, eller Tigerbalsam.
Jag får ont när jag gör lite vad som helst. Ibland när jag läser, ibland när jag kollar på tv, ibland när jag bara vilar. Men musarm säger du... Jag sitter mycket vid datorn så det kanske är värt att kolla upp?
Tack för tipsen med knäna, ska testa det. Och det där med borshörnet.. Min flickvän brukar slå mig på stället jag får ont (

) och det hjälper ibland.