2007-06-10, 19:18
Medlem
traxinators avatar
Tänkte göra en hemmagjord kebab rulle o ja har letat på nätet men hittar inget recept som tillfredställer mig.. bara massa gi skit o sånt... Men skulle uppskatta recept på en god kebab sås och en vanlig kebabrulle som man kan köpa i en pizzeria.
Citera
2007-06-10, 21:56
Medlem
När det gäller kebabsås så finns det en hel tråd om ämnet. Sök och du skall finna När det gäller bröd så bör väl osötat tunnbröd funka helt okej?
Citera
2007-06-10, 23:05
Bannlyst
Gör brödet av pizzadeg, så gör de på kebaberiorna.
Citera
2007-06-11, 18:32
Medlem
Bowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Gör brödet av pizzadeg, så gör de på kebaberiorna.
finns det någon som lyckas komma åt ett recept på pizzadeg, samma som pizzeriorna använder? inte sånt man gör enligt kokböckerna
Citera
2007-06-11, 19:57
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Finns en hel tråd om pizza degar med. Själv föredrar jag pitabröd framför rulle.
Citera
2007-06-11, 20:23
Medlem
Bowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Finns en hel tråd om pizza degar med. Själv föredrar jag pitabröd framför rulle.
tydligen är jag usel på att söka då jag fråga här. du som vet det finns en tråd kanske kan posta länken till tråden?
Citera
2007-06-12, 00:09
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Tycker att man aldrig får lika bra blandning i pitabrödet som i rullen.
Blir lätt att grönsakerna ligger i botten och köttet/såsen ovanpå, så äter man upp kött och sås, kvar blir grönsaker i botten och det är äckligt.

Men ja pitabrödet i sig är gott.
Citera
2010-02-02, 17:57
Bannlyst
BUMP!

ta och bred ut den hemgjorda tomatsåsen på den hemmagjorda pizzabotten. sedan strör man över lite kycklingkebabkött. sedan får de va i ugnen några minuter på pizzastenen som redan är varm såklart. sedan fyller man på med rå lök, sallad, tomat och sedan dressing av valfri smak och sedan rullar man ihop den i en rätt stor foliebit.

TA`DA!
Citera
2010-02-02, 19:17
Medlem
Flashbackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haiti
BUMP!

ta och bred ut den hemgjorda tomatsåsen på den hemmagjorda pizzabotten. sedan strör man över lite kycklingkebabkött. sedan får de va i ugnen några minuter på pizzastenen som redan är varm såklart. sedan fyller man på med rå lök, sallad, tomat och sedan dressing av valfri smak och sedan rullar man ihop den i en rätt stor foliebit.

TA`DA!

Låter väldigt gott Måste testa det.
Har själv gjort hemmagjord kebab innan men det var länge sen och med pita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in