Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-12, 13:57
  #25
Avstängd
JoltSparkZlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Defenetivt Mp

Är du seriös?

By the way, grattis till ditt 1000:e inlägg.
Citera
2007-06-12, 18:52
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoltSparkZler
Fler punkter:

*Monarkin ska bort

* Hasch och Marijuana skall legaliseras.

* Fildelning ska vara lagligt.

* En betydligt liberalare vapenpolitik. Om någon bryter sig in i mitt hem, så skall jag utan problem ha rättgheten att blåsa skallen av fanskapet.

* Orden "man får skylla sig själv", ska på många sätt genomsyra landets politik.

Du är väldigt rabiat och verkar se världen i svart och vitt. Försök att förstå att många politiska frågor inte alltid har en enkel lösning och tänk på att det finns konsekvenser av saker och ting.

Dessutom verkar du göra märkliga prioriteringar då du tar upp att du vill "ha rättigheten att blåsa skallen av fanskapet", eftersom du och de allra flesta andra människor sannolikt aldrig hade utnyttjat denna möjlighet på grund av er egna moral.

Jag hade nog röstat blankt alternativ inte röstat alls om jag hade dina åsikter samt prioriteringar av dessa.
Citera
2007-06-13, 02:14
  #27
Avstängd
AmandaPandas avatar
Självklart skall du rösta på socialdemokraterna.
Citera
2007-06-13, 02:17
  #28
Medlem
llduces avatar
Jag håller med föregående talare. Dina sinnesjuka åsikter passar bäst in hos socialdemokraterna.
Citera
2007-06-13, 02:22
  #29
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llduce
Jag håller med föregående talare. Dina sinnesjuka åsikter passar bäst in hos socialdemokraterna.
Nu tycker jag att du är orättvis mot JoltSparkZler, han har onekligen flera mindre sinnesfulla åsikter. Men åsikterna är helt och hållet hans egna, han visar heller inga tecken på hjärntvättning.

Har man egna åsikter är man inte socialdemokrat, inte på långa vägar.
Citera
2007-06-13, 02:31
  #30
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Nu tycker jag att du är orättvis mot JoltSparkZler, han har onekligen flera mindre sinnesfulla åsikter. Men åsikterna är helt och hållet hans egna, han visar heller inga tecken på hjärntvättning.

Har man egna åsikter är man inte socialdemokrat, inte på långa vägar.

Det är sant, jag var kanske lite väl hård. Han tänker själv därför förtjänar han kanske inte den nedsättande benämningen sosse. Jag står däremot fast vid att många av hans åsikter är idiotiska.
Citera
2007-06-13, 02:40
  #31
Avstängd
JoltSparkZlers avatar
Det är flera utav er nu som bestämt hävdar att jag är dum i huvudet, men dock är det ingen utav dessa personer som har argumenterat emot, utan det har enbart varit one-liners.

Jag kan lätt sitta och kalla alla som inte håller med mig och mina åsikter för idioter, men jag har mognat såpass att jag respekterar folks åsikter.
Många utav dessa förslag är provokativa, men dock så är inget av dom icke genomförbart, utan det mesta av det har redan testats i historien, och i andra länder.
Men för er som känner er så fria och som nyss har dissat aftonhoran, känns det väl bra när man hackar på folk som bryter banan och tänker själv?

Skärpning för i helvete!
Citera
2007-06-13, 02:46
  #32
Medlem
llduces avatar
Du skrev i ditt första inlägg att man borde sänka rösträttsåldern till 16 år, jag tycker att de är ytterst ogenomtänkt, 16 åringar har oftast inte tillräcklig kunskap för att sätta sig in i frågor som rör hur en stat styrs. I dagens samhälle är den allmänna uppfattningen att man ska göra sin demokratiska plikt och rösta oavsett kunskapsnivå, de bedrivs även kampanjer för att öka valdeltagandet. Ditt förslag skulle bara leda till att fler okunniga och omogna röstade. Du skrev även att vi bör ha en generös flyktingpolitik.
Citera
2007-06-13, 02:52
  #33
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoltSparkZler
Många utav dessa förslag är provokativa, men dock så är inget av dom icke genomförbart, utan det mesta av det har redan testats i historien, och i andra länder.
Begriper du inte det motsägelsefulla i ditt inledande inlägg pöyk? Du är "tokhöger" när det gäller ekonomin och vill att samhället skall bygga på frihet. Samtidigt vill du ha statliga arbetsläger, miljötjosan hejsan (här var du dock ospecifik, men jag har mina aningar du då röstat på mpk tidigare), att staten skall vara en moralisk vägvisare och håna och få medborgarna att känna skam, att staten skall omyndighetsförklara medborgarna mer än idag osv.

Om några år är du definitivt borgare. Bara du kommer ur det hela "staten kan" tänkandet och går över till ett mer "människor kan" tänkande. Men fundera på vilket block du vill ska styra Sverige. S, V, Mp eller Alliansen. Vill du ha ingetdera kanske du skall proteströsta på Piratpartiet eller något.
Citera
2007-06-13, 02:57
  #34
Avstängd
JoltSparkZlers avatar
Man ska få rösta rösta från det att man är 16 år, och även diskutabelt från 15 år. Därför att:

* I mitt Sverige arbetar allt fler ungdomar, eftersom skola till facto inte är någonting för alla. Människor som jobbar, betalar skatt, och ska därför få vara med och rösta om vad pengarna ska gå till.

* Ungdomar blir mer intresserade av politik om de ska gå och rösta, än om de inte skulle göra det. Dessutom ska fler beslut gå till skolorna, och kommunerna. Eleverna på en skola skall till exempel själva rösta om hur vidare skoluniform ska vara obligatoriskt eller ej.

* Historiskt sett, så är det inget snack om att destå mer man utökat demokratin och låtit denne innefatta fler, destå bättre har människorna fått det.

* Är man straffmyndig, och därmed kan dömas enligt Sveriges lagar, så skall man också ha rättigheten att kunna påverka lagarna i fråga.

Flyktingpolitiken ska vara generös, just därför att Sverige ska vara ett land där vi mer än gärna tar emot människor som vill tillföra landet någonting. Som jag sa tidigare: Man skall respektera de lagarna som finns, lära sig språket och även kunna försörja sig själv. Uppfyller man inte dessa krav, så får man inte längre stanna. Sverige kommer då att få in människor som verkligen tillför, samtidigt som man blir av med skitfolk.
Citera
2007-06-13, 03:09
  #35
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoltSparkZler
Man ska få rösta rösta från det att man är 16 år, och även diskutabelt från 15 år. Därför att:

* I mitt Sverige arbetar allt fler ungdomar, eftersom skola till facto inte är någonting för alla. Människor som jobbar, betalar skatt, och ska därför få vara med och rösta om vad pengarna ska gå till.

* Ungdomar blir mer intresserade av politik om de ska gå och rösta, än om de inte skulle göra det. Dessutom ska fler beslut gå till skolorna, och kommunerna. Eleverna på en skola skall till exempel själva rösta om hur vidare skoluniform ska vara obligatoriskt eller ej.

* Historiskt sett, så är det inget snack om att destå mer man utökat demokratin och låtit denne innefatta fler, destå bättre har människorna fått det.

* Är man straffmyndig, och därmed kan dömas enligt Sveriges lagar, så skall man också ha rättigheten att kunna påverka lagarna i fråga.

Barn i 15 års åldern ska inte rösta. Vi har tillräckligt med idioter som röstar de har de senaste 70 åren av nästan oavbrutet sosse styre visat. Vad vi behöver är höjda krav för rösträtt och inte sänkta. Den stora massan har alltid varit lätt att manipulera och vilseleda, rösträtten behöver begränsas och minskas till färre områden om demokratin ska kunna fungera överhuvudtaget. Demokratin står i motsats till ansvar och stabil utveckling. Demokratin står för populism och ansvarslöshet samt för politisk svaghet.

Citat:
Ursprungligen postat av JoltSparkZler
Flyktingpolitiken ska vara generös, just därför att Sverige ska vara ett land där vi mer än gärna tar emot människor som vill tillföra landet någonting. Som jag sa tidigare: Man skall respektera de lagarna som finns, lära sig språket och även kunna försörja sig själv. Uppfyller man inte dessa krav, så får man inte längre stanna. Sverige kommer då att få in människor som verkligen tillför, samtidigt som man blir av med skitfolk.

För de första är inte flyktingar de människor som i första hand bidrar till de land de kommer till, de kommer för att de behöver hjälp. Sund invandring som kan hjälpa till och bygga upp Sverige bör vara välkommen i liten skala men den hittar vi knappast utanför norra Europa och säkerligen inte bland ickeeuropeiska flyktingar från Afrika och mellanöstern.
Citera
2007-06-13, 09:01
  #36
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoltSparkZler
Man ska få rösta rösta från det att man är 16 år, och även diskutabelt från 15 år. Därför att:

* I mitt Sverige arbetar allt fler ungdomar, eftersom skola till facto inte är någonting för alla. Människor som jobbar, betalar skatt, och ska därför få vara med och rösta om vad pengarna ska gå till.
Då borde idealet enligt dig vara att om man arbetar och betalar skatt så skall man ha rösträtt. De som inte gör detta skall då inte få vara med och bestämma.

Det kan jag gå med på...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback