Är det någon som har bra tips till fyllning för lövbiffar. Tänkta jag skulle dubbelvika dom med någon god fyllning och sedan steka dom och servera med potatisgratäng och sallad.
Jag brukar göra börsar (rulla ihop och sätta ihop med tandpetare) med mozarellaost och torkade tomater. Det blir gott, men du kanske är ute efter en mer avancerad maträtt?
Jag brukar göra börsar (rulla ihop och sätta ihop med tandpetare) med mozarellaost och torkade tomater. Det blir gott, men du kanske är ute efter en mer avancerad maträtt?
Tackar för tipset!
Behöver absolut inte vara avancerat - fokus ligger snarare på "godheten"
Jag brukar köra riven ost blandad med finstrimlad purjolök - blir riktigt mumma! Har även blandat i lite grönmögelost när det har funnits i kylskåpet - mycket gott!
Jag fixade ihop det hela genom att göra en fyllning bestående av finstrimlad rödlök, fransk senap, Cantadou naturell, Canatdou vitlök, salt och svartpeppar.... blev jäkligt bra tillsammans med potatisgratäng, tomatsallad samt lite schysst rödvin.
Lät gott! Till nästa gång kan du prova att mosa en banan, helst grön eller bara lite gul, ha på saffran och citronpeppar, finhacka lite paprika o blanda runt det, lägg moset på ena halvan o vik ihop o fäst med tandpetare, stek i 30sek per sida, jätte gott till couscous som du tillagar med kanel o färskpressad apelsinjuice!
Det där lät jävligt gott. Tack för söndagsmiddagstipset
Oftast är det godaste enkla men vällagade maträtter tycker jag i alla fall.
Stryk tunt med skånsk grovmalen senap på ena sidan.
Lägg en skiva cheddar ovanpå senapen.
Rör ihop pepparrotsvisp, bostongurka och finskurna strimlor av vårlök eller sharlottenlök, och lägg en klick vid ena långsidan.
Rulla, och bind ihop med snöre.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!