2019-11-13, 06:53
Avstängd
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Fy fan! Kommer att dra ner Svensk Dam i skiten, sanna mina ord. Blir bojkott!
Bra
Där hör den skittidningen hemma.
Citera
2019-11-13, 09:34
Medlem
Tsarevitjs avatar
Det var Herman själv som startade bråket när han helt oprovocerat angrep några personer som gick med svenska flaggor. När dessa sedan samlas kring honom börjar han slåss med kameran. Vilken hjälte!
Citera
2019-11-13, 10:21
Medlem
Varför har du valt att flytta till Warszawa? Vad gillar du med Polen kontra Sverige?

– Jag flyttade till Polen inte från Sverige utan från Frankrike. Polen är land nummer 11 jag bott i en längre tid. Efter kaotiska familjeförhållanden flyttade jag gärna till min nya frus hemland. Jag är van vid att bo i främmande länder. Jag kom inte hit för att jag var missnöjd med Sverige. Jag kom hit för att jag älskar min polska fru och vill lära känna hennes land. Jag jämför inte Polen bara med Sverige utan med alla de tio andra länderna jag levt i.
https://nyheteridag.se/lindqvist-sve...dsskadat-land/
Citera
2019-11-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Det var Herman själv som startade bråket när han helt oprovocerat angrep några personer som gick med svenska flaggor. När dessa sedan samlas kring honom börjar han slåss med kameran. Vilken hjälte!

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Varför har du valt att flytta till Warszawa? Vad gillar du med Polen kontra Sverige?

– Jag flyttade till Polen inte från Sverige utan från Frankrike. Polen är land nummer 11 jag bott i en längre tid. Efter kaotiska familjeförhållanden flyttade jag gärna till min nya frus hemland. Jag är van vid att bo i främmande länder. Jag kom inte hit för att jag var missnöjd med Sverige. Jag kom hit för att jag älskar min polska fru och vill lära känna hennes land. Jag jämför inte Polen bara med Sverige utan med alla de tio andra länderna jag levt i.
https://nyheteridag.se/lindqvist-sve...dsskadat-land/

Brukar ta en kryssning med dagstur 2-4 gånger om året Karlskrona-Gdynia.
Kan sitta flera timmar på en parksoffa och bara njuta.
-"Inte en enda jävla svarting, arab, hazar eller neger så långt ögat når!"
Citera
2019-11-23, 14:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lite ur artikeln i AB:

Herman Lindqvist attackerad av högerextremister i Warszawa
Berättar om tumultet: Skrek ”åk hem jävla nazister”

/.../Herman Lindqvist säger att tåget på Polens självständighetsdag brukar samla många olika personer. Allt från vanliga polacker till fascister, som han uttrycker det.

Han berättar att hans hustru alltid argumenterar mot högerextremisterna och fascisterna och skriker åt dem.

– De slår ju inte på en äldre dam, men brukar bli väldigt provocerade, säger Lindqvist och fortsätter:

– Men i år blev det annorlunda och dramatiskt när vi fick se de här svenska flaggorna i tåget.

När Herman Lindqvist fick syn på svenska flaggor i det nationalistiska tåget blev han jättearg.

– Vi rusade fram och skrek ”dra åt helvete, åk hem jävla nazister” och då blev vi omringade av dem.

En stund senare kom ytterligare människor och det blev tumult. Lilianas glasögon slogs bort och de försökte släpa iväg henne, berättar Herman Lindqvist.

– Detta var alltså mitt i tåget, mitt i gatan. Jag blev ursinnig och slog henne loss med min kamera, säger han.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ter-i-warszawa

Så Herman Lindqvist bor numera i Polen. Där det finns noll icke-vita och klagar fortsatt på hur svenska nationalister vill hålla Sverige så svenskt som bara möjligt. Kan han inte bra dra till Frankrike eller något annat ställe? Det enda gubbdjävulen någonsin gjort är att förringat svensk historia och knullat med Frankrike.
Citera
2020-03-25, 20:07
Hans förra fru släpper en bok om uppbrottet med maken, han verkar helt klart ha en skruv lös den där herr Lindqvist. Lite ironiskt att han valde en polska, han kanske tror att hon gillade honom och inte enbart gifte sig för pengarna. Han kan gott ruttna i ett land han hatar.
Citera
2020-06-04, 15:59
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Herr Herman Lindqvist blev idag intervjuad i SR, Sveriges Radio:s eftermiddags-Epa-talkshow Nordegren och Epstein.

Herr Herman sade då i etern, helt opåkallat, att han aldrig står på USA:s sida.

Alltså kan både Sveriges 400 tok-nassar och månghövdat fler folkmords-kommar hädanefter enas i att krama goa gubben Herman.

Såå rätt i tiden, i CoVid-19-tider av sköna BLM & White-Silence-Sucks demos. Herman Får Ligga!
Citera
2022-02-26, 15:34
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/her...-sverige-fegt/
Herman Lindqvists attack mot Sverige: ”Fegt”

Herman Lindqvist tycker att alla svenskar borde göra som han, ta ställning mot
Putin och protestera mot den ryska invasionen av Ukraina.

Den svenska hållningen är precis som andra världskriget med Hitler.
Där man står där och säger ”vi är neutrala” och låter de som invaderats gå under,
då är man i själva verket på andra sidan.
Herman i klarspråk ..
Citera
2022-02-26, 17:47
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL

Herman i klarspråk ..

Imponerande att Herman lyckas sparka in bollen på mållinjen i öppet mål.

Kunde han inte skrivit något vassare, typ det han skrev om prinsessan Estelles namn.
Citera
2022-02-26, 17:57
Tror inte så många svenskar är villiga att åkta till Ukraina och strida för dem, så nära band till dem har vi inte. För det verkar egentligen vara det Herman vill.
Citera
2022-02-26, 18:14
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Tror inte så många svenskar är villiga att åkta till Ukraina och strida för dem, så nära band till dem har vi inte. För det verkar egentligen vara det Herman vill.

Svenskarna försökte en gång i tiden att strida i Ukraina, den gången gick det inte så bra.

Kanske vill Herman stå och vifta med svenska flaggan när Putlers stridsvagnar dundrar in i Gammalsvenskby.
Citera
2022-10-24, 08:35
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
så sant, så sant, tyvärr så har HL och hans förlag ambitionen att förmedla alla hans "förmodligen" och "det berättas att" som historia, precis som med Grimberg så har HL fyllt sina böcker med olika historiska anektoder. Ta och jämför HL bok i serien om sveriges historia, den delen som handlar om stormaktstiden, läs sen Peter Englunds "Ofredsår", så ser man att HL lånat friskt från Peter Englund, hela meningar har skamlöst snotts.
men visst är HL en underhållande författare, absolut.

Haye

Ja jäklar ja, alla är vi en liten Herman Lindqvist

Hur vet man om det inte är tvärtom istället? Dvs att Peter Englund har snott från Herman Lindqvist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in