2017-10-02, 22:09
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Herman vill få det att låta som om kärleken till polskan skulle vara något extra ordinärt, eftersom det sa ”dong” vid första träffen och han skilde sig från hustrun Birgitta sen 35år tillbaka.

Herman sjönk några pinnhål i anseende i och med skilsmässan. Tycker han är naiv och ansvarslös.

Det sa "klick" eller "dong" men använde Herman sitt förnuft eller gick han på känslan av att det blir roligare med en ny och spännande kvinna.....ett tag vill säga innan vardagen, ovanorna och bagaget (expartner, barn, släkt) kryper de båda turturduvorna inpå livet.
Citera
2017-10-03, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Herman sjönk några pinnhål i anseende i och med skilsmässan. Tycker han är naiv och ansvarslös.

Det sa "klick" eller "dong" men använde Herman sitt förnuft eller gick han på känslan av att det blir roligare med en ny och spännande kvinna.....ett tag vill säga innan vardagen, ovanorna och bagaget (expartner, barn, släkt) kryper de båda turturduvorna inpå livet.

Naturligtvis gick han på "Just nu"känslan och bejakade det.
På ett ögonblick så glömde han sin bästa vän och fru och lät åtrån styra.
Finns väl ett gammalt talesätt: på brist av bränsle,så dör elden/passionen.Man gör alltså ett medvetet val när man hänger sig åt passionen för stunden.
Alla som drabbas av detta säger att man inte har ett val,men naturligtvis har man det.

Träffas man inte något mer när man för ögonblicket höll på att få kåtslag,så rinner det hela ut i sanden.
Är nog tyvärr vanligt i äktenskap att ena parten inte tar det på allvar,även om de är bästa vänner,så skitdåligt att falla för första bästa frestelse,och ha mage att uttrycka att ingen annan förstår denna förälskelse,j*vla naiva idioter tänker jag.
Citera
2017-10-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse

Sjönk han inte rejält redan vid förra skilsmässan? Med tanke på barnen – 12 och 15 – och Birgittas barn – 9 och 10..

När man har skaffat ungar, då är min åsikt att då rymmer man inte med en ny partner och lämnar det tråkiga åt frugan. I min oromantiska värld får man helt enkelt fortsätta att bita i det sura äpplet och göra sin plikt – det man själv, frivilligt har skaffat sig..

När Herman flydde festen med Birgitta och lämnade ungarna åt sitt öde (läs: till Carin för att tas hand om..) då fick ju Birgitta en liten föraning om hur ”viktig” hon (och det gemensamma barnet) kommer att vara för Herman någon gång i framtiden när tillfället ges och livet på den andra sidan staketet verkar mer spännande.

Jag anser alltså inte att Hermans beteende kom som en total överraskning. Ränderna går aldrig ur och en människa ändrar inte sin moraliska kompass och sina värderingar – om hon inte blir tvungen av olika skäl.

Birgitta kan inte heller säga att hon aldrig hade kunnat tro detta om sin man. Kan man göra det en gång kan man väl göra det lika väl två gånger.

Men den nya frun tycks tro att allt blir annorlunda med henne.. Så även den här polskan. Hennes enda räddning är att Herman troligtvis hinner då innan han träffar sin ”nästa stora kärlek”..
Citera
2017-10-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Naturligtvis gick han på "Just nu"känslan och bejakade det.
På ett ögonblick så glömde han sin bästa vän och fru och lät åtrån styra.
Finns väl ett gammalt talesätt: på brist av bränsle,så dör elden/passionen.Man gör alltså ett medvetet val när man hänger sig åt passionen för stunden.
Alla som drabbas av detta säger att man inte har ett val,men naturligtvis har man det.

Träffas man inte något mer när man för ögonblicket höll på att få kåtslag,så rinner det hela ut i sanden.
Är nog tyvärr vanligt i äktenskap att ena parten inte tar det på allvar,även om de är bästa vänner,så skitdåligt att falla för första bästa frestelse,och ha mage att uttrycka att ingen annan förstår denna förälskelse,j*vla naiva idioter tänker jag.

Man har alltid ett val: att svika sin partner – eller låta bli. Det är inget som tvingar en, utan man väljer själv både agerandet och dess konsekvenser..

Det konstiga med den här typen av människor som säger sig ha tröttnat på vardagens rutiner är att de sen ändå skaffar nya rutiner med den nya partnern fortare än kvick. Som nu exempelvis Herman och Birgitta som skaffade en gemensam unge trots att de ville vara ”fria”. Båda hade ju redan två sen innan så de skulle ha kunnat leva ett helt annorlunda liv och skippa trädgård, hus, bil, ungar och hela baletten. Men nej, de skulle tillbaka till ”det gamla”. Det som de just hade ”flytt ifrån”.

Och sen när ungarna äntligen är stora och klarar sig själva och har egna barn – då blir morfar/farfar tonåring igen..

Herman tycks dessutom inbilla sig att han kan upprätthålla/skapa en bra relation till sina barn/barnbarn genom att träffa dem varje höst.. Men bryr man sig inte riktigt så räcker det säkert för en tonårsförfattare..
Citera
2017-10-05, 09:00
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:

När Herman flydde festen med Birgitta och lämnade ungarna åt sitt öde (läs: till Carin för att tas hand om..) då fick ju Birgitta en liten föraning om hur ”viktig” hon (och det gemensamma barnet) kommer att vara för Herman någon gång i framtiden när tillfället ges och livet på den andra sidan staketet verkar mer spännande.

Herman är ombytlig och blir lätt uttråkad, han byter gärna land och partner med jämna mellanrum. Herman faller för frestelser och han var säkert otrogen mot båda sina hustrur under de äktenskapen.
Nu är han som sagt riktigt gammal, så polskan blir nog hans sista kvinna, hade Herman varit yngre hade han säkert bytt ut henne också efter några år.

Citat:
Herman tycks dessutom inbilla sig att han kan upprätthålla/skapa en bra relation till sina barn/barnbarn genom att träffa dem varje höst.. Men bryr man sig inte riktigt så räcker det säkert för en tonårsförfattare..

Det där är bara en fasad. Herman sitter gärna i TV och pratar om sin stora lyckliga familj med barn och barnbarn. Under ytan gror missnöjet. Barnen tycker säkert att Herman är egoistisk, han sätter sina behov främst och bryr sig inte om det går ut över andra. Sen finns det ju också en hel del pengar som ska ärvas. Hur tänker Herman angående sitt testamente? Kommer polskan att roffa åt sig hela arvet medans Birgitta och barnen får stå där med lång näsa ?
Citera
2018-03-23, 12:46
Medlem
Softis...s avatar
Nytt karriärskliv för Herman. Nu ska han börja som Svensk Damtidnings nye krönikör!

Hans näsa för bra storys, kombinerat med hans förmåga att skriva, kommer så klart att ge Svensk Dam ett lyft. Det tror i vart fall jag. =)

https://www.svenskdam.se/2018/03/her...-nya-kronikor/
Citera
2018-03-23, 12:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Nytt karriärskliv för Herman. Nu ska han börja som Svensk Damtidnings nye krönikör!

Hans näsa för bra storys, kombinerat med hans förmåga att skriva, kommer så klart att ge Svensk Dam ett lyft. Det tror i vart fall jag. =)

https://www.svenskdam.se/2018/03/her...-nya-kronikor/

Fy fan! Kommer att dra ner Svensk Dam i skiten, sanna mina ord. Blir bojkott!
Citera
2018-03-23, 12:53
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Fy fan! Kommer att dra ner Svensk Dam i skiten, sanna mina ord. Blir bojkott!
Jag tror att han blir en bra representant. Svensk Dam är ju skvaller och lite annat, och jag tänker att Herman kan bidra med lite nya vinklingar och perspektiv.

Har jag fel?
Citera
2018-03-23, 13:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag tror att han blir en bra representant. Svensk Dam är ju skvaller och lite annat, och jag tänker att Herman kan bidra med lite nya vinklingar och perspektiv.

Har jag fel?

Ja. Känner en kille som hängde lite hos Herman, tydligen har han litteratur så innåt helvete som nån annan posör. Vad ska en sån spännbög kunna erbjuda mig när jag läser Svensk Dam förutom skvaller om Bernhard av Sachsen-Weimar och Adam Ludwig Lewenhaupt?
Citera
2019-11-13, 06:33
Medlem
Nu har alltså Herman varit nere i Polen och bekämpad nazism, självklart lyckades han hamna mitt i händelsernas centrum komplett med handgemäng, lite väl lägligt kan jag tycka. En bra dag tycker Herman.
Citera
2019-11-13, 06:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Nu har alltså Herman varit nere i Polen och bekämpad nazism, självklart lyckades han hamna mitt i händelsernas centrum komplett med handgemäng, lite väl lägligt kan jag tycka. En bra dag tycker Herman.
Lite ur artikeln i AB:

Herman Lindqvist attackerad av högerextremister i Warszawa
Berättar om tumultet: Skrek ”åk hem jävla nazister”

/.../Herman Lindqvist säger att tåget på Polens självständighetsdag brukar samla många olika personer. Allt från vanliga polacker till fascister, som han uttrycker det.

Han berättar att hans hustru alltid argumenterar mot högerextremisterna och fascisterna och skriker åt dem.

– De slår ju inte på en äldre dam, men brukar bli väldigt provocerade, säger Lindqvist och fortsätter:

– Men i år blev det annorlunda och dramatiskt när vi fick se de här svenska flaggorna i tåget.

När Herman Lindqvist fick syn på svenska flaggor i det nationalistiska tåget blev han jättearg.

– Vi rusade fram och skrek ”dra åt helvete, åk hem jävla nazister” och då blev vi omringade av dem.

En stund senare kom ytterligare människor och det blev tumult. Lilianas glasögon slogs bort och de försökte släpa iväg henne, berättar Herman Lindqvist.

– Detta var alltså mitt i tåget, mitt i gatan. Jag blev ursinnig och slog henne loss med min kamera, säger han.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ter-i-warszawa
Citera
2019-11-13, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Vad har den svenska flaggan med nazism att göra ? Varför gråter han ut när det var han som startade bråket? Jävla pajas du är gubbjävel, gråt ut i din judetidning som de fega och äckliga kräk du är !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in