2007-06-08, 15:15
Medlem
Okej, så jag har dragit på huvudvolym och Wave till max. Men ljudet är endå rätt så lågt, eller iallafall inte så högt som jag vill ha det. Jag drog ner drivrutiner till ljudkortet, men det hjälpte inte.

Om någon kan hjälpa mig så skulle det vara fint, jag använder förövrigt en XP.
Citera
2007-06-08, 15:26
Medlem
dåligt ljudkort? eller så kanske du inte har vridit upp på högtalarna/hörlurarna
Citera
2007-06-08, 15:28
Medlem
SupaStrats avatar
Låter som klena högtalare alternativt trögdrivna lurar.
Citera
2007-06-08, 15:35
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay_Easton
Okej, så jag har dragit på huvudvolym och Wave till max. Men ljudet är endå rätt så lågt, eller iallafall inte så högt som jag vill ha det. Jag drog ner drivrutiner till ljudkortet, men det hjälpte inte.

Om någon kan hjälpa mig så skulle det vara fint, jag använder förövrigt en XP.

Oftast finns det två utgångar, en line out och en det är tänkt att du ska koppla lurar och småhögtalare på. Den för lurar etc brukar ha högre uteffekt. Prova att koppla in dig på den istället
Citera
2007-06-08, 15:48
Medlem
Detta problem uppstog när jag installerade om datorn. Tidigare så hade jag dåligt ljud, men jag hade något program då som gjorde att ljudet blev högre. Det kom upp varje gång man stoppade in en hörlur eller pluggade in högtalarna, etc. Någon som vet vilket program jag menar? För jag kommer inte ihåg namnet. Man kunde också välja så att ljudet fick olika effekter, typ att det ekade och sånt.
Citera
2007-06-08, 16:17
Medlem
Caps_Locks avatar
dra upp volymen på högtalarna?
Citera
2007-06-08, 21:24
Medlem
Polskis avatar
har samma problem me mitt santacruze kort=S innan jag formatera så funka allt fint tillome sparade dom gamla drivrutinerna o instalera dom men dunka fan inte lika bra som innan så ladda ner dom nyaste jag hitta o endå är ljudet väldigt lågt=( jävla skit dock stör jag mig inte så mycke på de då jag inte brukar ha så högt ljud men endå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in