Jag hade tänkt att ignorera den här tråden, då jag inte vill ge tips som innebär beväpning av olämpliga personer i samhället, nu känner jag mig ändå manad att kommentera tråden, då den florerar av diverse o-sakligheter/sanningar.
I England har Brococks revolvrar byggts om till i huvudsak .22LR men även några 38 spec.
Att bygga till .38:a är dumt om det inte är så att man råkar ha en riktig pipa..att borra själv..tja "Darwin" som sagts..och skulle det gå, så lär du inte vinna SM med den om man säger så..
Att bygga till .22LR låter sig göras..; om man för det första ändrar läge på slagstiftet till att passa kantantändningen och om man för det andra fixar till det lilla problemet som det innebär att i Sverige, så är alla licensfria revolvrar frästa i trumman för att omöjliggöra ombyggnation, eller var iallafall så senast jag kollade (möjligt att det ändrats). fräsningen skall enligt hörsägen kunna vara gjord på två sätt för att vara lagligt licensfri, men jag har bara sett en typ av fräsning själv.
Jag vill avslutningsvis säga att byggnationen, även om den låter enkel i praktiken..INTE kan utföras av vilken tattare som helst.
Även om man helt bortser från den moraliska/lagliga aspekten, så är det knappast arbetsekonomiskt lönsamt heller.
Off topic:
Jag tycker personligen att forumet håller på att sjunka ned till gränsen för att det övht skall vara intressant att vara här, när det skall käbblas sinsemellan vid varje tillfälle man får..
Off topic 2:
Som redan sagts,,det här är Flashback, där väldigt många användare påstår sig kunna fixa det ena & det andra..så jag antar att trådstartaren kommer att få en massa erbjudanden per PM?...NOT!
Det är konstigt sådär i allmänhet när det gäller vapen, en massa människor påstår sig ha en massa kontakter, och konstigt nog så är det alltid ungefär så att dom har GLOCK, SIG, eller annat högkvalitativa grejjor, och dom kostar alltid UNDER vad man får betala för en laglig pistol av samma modell...ja eller hur.
Nå nu har jag raljerat nog, blir bara så trött emellanåt..