Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
är du på riktigt ? i sådanafall är du varken rädd om synen eller handen ....... en pipa består av legeringar som sedan är härdade sen borrade med en djävla precison för att sedan brotchas med ett spec verktyg för att till sist genomgå en serie av härdningar

Är DU på riktigt? En slätborrad pipa som är lite överdimensionerad gentemot kulan låter varken vapnet bygga upp lika höga gastryck som en räfflad dito, ej heller slits den lika mycket. Det finns en liten nyans av skillnad mellan en farbrikstillverkad revolverpipa och en man borrar själv i verkstan, någorlunda precision till 20 meter är inte acceptabelt för Smith & Wesson.....
En revolver har dessutom tryckreglering inbyggd så att säga....
Kan man få en skjutbar pistol av ett startvapen i någon jävla zinklegering ser jag inte varför man inte skulle kunna slätborra en .22 -pipa till dryga 9mm som är byggd i samma ämne som originalpistolen...
Men som sagt lutar det åt att skjuta blankskott med .22lr kulor eller tunga diaboler laddade framför... då får man lite precision också.
Mycket snack och liten verkstad i den här tråden. Jag postar något klipp om jag lyckas, men inte hur eftersom det inte går.