• 1
  • 2
2007-06-07, 21:23
Bannlyst
Hej !

Jo min far har nyligen köpt en ny hårddisk , en netcenter för att vara precis.
Och det funkar toppen för han och jag vill komma in på den och lägga in filmer på den. Jag har installerat allt på min dator , och när jag går in på programet WDnetcenter Easylink som ska hitta hårddisken så kommer den fram men när jag ska gå in på den så står det : Det gick inte att hitta några Windows-Nätverkresurser för Netcenter. Om du nyligen ändrat netcenters namn , behöver du eventuellt stänga av netcenter och sätta på den igen.

Vad ska jag göra ? jag har startat om den och jag kan inte komma på problemet

Tack på förhand...
Citera
2007-06-07, 21:47
Medlem
Har du verkligen läst manualen?
Jag slängde ett öga i troubleshootern till en "netcenter" och det kändes som ditt problem är att du inte har rätt adress till din router inställd på din netcenter.

Det stod något om java också, minns inte vad, men kanske värt att fundera på
Citera
2007-06-08, 19:07
Bannlyst
hur ställer jag in rätt ''adress'' till min router jag hittar inte manualen den försvann nog i flytten.
Citera
2007-06-08, 19:35
Medlem
http://support.wdc.com/download/index.asp jag vet inte vad du har för modell och jag antar att det är en Western digital. Googla lite så svårt är det inte??

Edit: http://support.wdc.com/techinfo/netc...001018-A04.pdf <- den manualen kollade jag i tidigare.
Citera
2007-06-08, 21:14
Bannlyst
hej tack för hjälpen jag hittade mitt problem där men jag är inte så bra på engelska , vad menar dom med Double click my network places on the windows deskop. jag hittar ingen nätverks platser någonstans.,

Jag hittade mina nätverks platser nu. Men i guiden står det att under ''Andra Platser'' fliken så ska det stå Entire Network men det gör inte det.
Citera
2007-06-08, 23:59
Medlem
Prova att högerklicka på ikonen "Mina nätverksplatser" välj "Anslut nätverksenhet" Tryck på bläddra och kolla om du lyckas hitta din hårddisk nu. (Samma sak beskrivs i manualen jag länkade till på pdf:ens sida 23, manualen sida 19, fast de använder ett annat program).

Lycka till.
Citera
2007-06-09, 09:41
Bannlyst
vänta nu måste jag och min pappa sitta på samma arbetsgrupp?
Om vi inte måste det så kommer det up ett felmeddelande när jag ska gå in på
Mshome. ( MShome är inte tillgänglig. Kanske har du inte behörighet att använda denna resursen. Be serverns adminstratör om hjälp. Listan över servrar i denna arbets grupp är inte tillgänglig.
Citera
2007-06-09, 10:51
Bannlyst
Jag gick in på samma arbetsgrupp som min pappa nu , och det står samma felmeddelande när jag ska gå in på hårddisken via anslut närverksenhet.

Jag kan inte klicak på arbetsgruppen för då kommer detta meddelande up

WORKGROUP är inte tillgänglig. Kanske har du inte behörighet att använda denna resursen. Be serverns adminstratör om hjälp. Listan över servrar i denna arbets grupp är inte tillgänglig.

EDIT: Jag är admin på min dator.
Citera
2007-06-09, 11:24
Bannlyst
nån sa till mig att mitt grafik kort var sönder ..

Kan det vara problemet `?
Citera
2007-06-09, 11:49
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander
nån sa till mig att mitt grafik kort var sönder ..

Kan det vara problemet `?

Nej. Inte i det här sambandet iallafall.

Hade ditt grafikkort varit paj hade du definitivt märkt det på andra sätt.

Det här är dina inställningar som bråkar, ni måste sätta upp ett nätverk om både du och han ska komma åt disken från olika datorer. Om du inte hittar hårddisken alls under "Mina nätverksplatser" så har ni inte satt upp nätverket korrekt.
Citera
2007-06-09, 13:08
Bannlyst
och hur gör jag det då ?
Citera
2007-06-09, 17:49
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander
och hur gör jag det då ?

Kan du inte iallafall leta lite i Inställningarna i Windows? Allt finns där, det är inte så svårt.

In på dina Nätverksplatser, där finns det en knapp som heter liknande: "Konfigurera ett litet kontors- eller hemmanätverk."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in