2007-06-07, 21:06
Medlem
Jag fattar verkligen inte heller skillnaden mellan HIV-mannen och Pedofilkvinnan.

Nånting är lurt.
Citera
2007-06-07, 21:07
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Oj här har det hänt något spännande märker jag. Vore mycket spännande att höra på vilka principella grunder denna tråd skiljde sig från exv. dess granne, vår gode danskhuligan-tråd.

Detta följer jag med nyfikenhet...
Citera
2007-06-07, 21:09
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMaZz
Men herregud... Detta har diskuterats hundratals gånger förut. Hotboy är inte en offentlig person, vilket pedofilkvinnan är. Sluta gnälla.

Och berätta därmed för mig varför vår gode dansk är röjd och kvar i trådform. Han var ( ) ju iallafall anonym?
Citera
2007-06-07, 21:10
Bannlyst
Citat:
En omskriven kvinnlig direktör har dömts till sex månaders fängelse för sexuellt utnyttjande av barn och sexuellt utnyttjande av underårig.

[...]

Den kvinnliga företagaren – som ofta synts i svenska medier i olika sammanhang – har vuxit upp under goda förhållanden och fått sin utbildning i olika länder.

http://www.expressen.se/nyheter/1.705043
Get it now?
Citera
2007-06-07, 21:10
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Men herregud... Detta har diskuterats hundratals gånger förut. Hotboy är inte en offentlig person, vilket pedofilkvinnan är. Sluta gnälla.
Men herrreguda mig hit och herreguda mig dit. Du tycker alltså att detta är ett glasklart fall som inte behöver diskuteras. Var var du i såna fall när man outade stureplanskillarna, fotbollshuliganen, hagamannen eller någon annan av de hundratals personer som aldrig satt sin fot i pressen innan de hamnade på flashback forum? Vill inte minnas att du satt här och herregudade dig för de stackars uthängda icke offentliga personerna...

Kom inte och säg att den här personen är mindre offentlig än någon av ovanstående.
Citera
2007-06-07, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Och berätta därmed för mig varför vår gode dansk är röjd och kvar i trådform. Han var ( ) ju iallafall anonym?
Mja, det har du faktiskt rätt i. Det är konstigt. Jag antar att det beror på den massiva medieexponeringen kring honom. I princip alla massmedier i både Sverige och Danmark gick ut med den nyheten, men innan dess var han som vi vet inte alls känd.

Det får Heinze gärna förklara.

Tillägg:

Citat:
Ursprungligen postat av hanuman
Var var du i såna fall när man outade stureplanskillarna, fotbollshuliganen, hagamannen eller någon annan av de hundratals personer som aldrig satt sin fot i pressen innan de hamnade på flashback forum?
Kanske är det omfattningen och tidsperspektivet som bestämmer om en tråd får leva. Ju fler massmedier som rapporterar om en händelse och ju längre händelsen är aktuell, desto större chans att en FB-tråd om händelsen får vara kvar. Men det överlåtar jag till moderatorerna, i detta fall Heinze, att besvara. Fallet med pedofilkvinnan är i varje fall solklart.
Citera
Medlem
Relays avatar
Det jag retar up mig på brottsrubriceringen för detta brott.
Grov misshandel för ett brott som leder till döden för offret. Klart att det ska vara mordförsök alternativt mord. 10 års fängelse minst .
Citera
Medlem
Bronkzs avatar
well och dansken e kvar. och vi vet vem pedokvinnan är mest pga av att expressen fukade upp sina bilder. hade den här tråden varit kvar om dom fuckat
upp de suddiga bilderna på hivmannen också?
Citera
2007-06-07, 21:15
Medlem
hanumans avatar
Citat:
Mja, det har du faktiskt rätt i. Det är konstigt. Jag antar att det beror på den massiva medieexponeringen kring honom. I princip alla massmedier i både Sverige och Danmark gick ut med den nyheten, men innan dess var han som vi vet inte alls känd.

Det får Heinze gärna förklara.
Så det var inte så glasklart. Håll igen med superlativen och ta det lite piano då...
Citera
2007-06-07, 21:19
Medlem
Om hotboy inte är en offentlig person men den kvinnliga direktörskan är det, så borde väl tråden ha låsts med hänvisning till forumets regler snarare än PUL. PUL ska väl inte kunna tolkas på olika sätt beroende på om personen som omnämns är känd eller inte? Om så skulle vara fallet, hur lyder den juridiska definitionen av "offentlig person"?
Citera
2007-06-07, 21:21
Medlem
illums avatar
Jag har inte hunnit sätta mig in i detta riktigt, men tråden kan inte ringla på med all skit i hur som helst. Jag låser den tills jag fått klarhet i vad som händer. // Mod

Edit: Raderar samtliga poster som gnäller på moddning, för det är regelbrott oavsett sakfrågan.

Jag har inte tagit beslutet att radera tråden om Hotboy, men jag håller absolut med om att han inte är känd nog, vilket både "pedo-direktören" (som synts i media före pedo-fallet) och "dansken" (som på några minuter blev en av Danmarks mest kända män). Hotboy är inte ens nästan lika känd i jämförelse med dessa.

Åsikter på moderering tas i första hand med moderator som utfört åtgärden och i andra hand som tråd i avdelning "Flashback". Denna tråd stannar kvar som låst, något den borde varit redan från början. // Mod
Citera
2007-06-07, 22:49
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Jag har inte hunnit sätta mig in i detta riktigt, men tråden kan inte ringla på med all skit i hur som helst. Jag låser den tills jag fått klarhet i vad som händer. // Mod

Edit: Raderar samtliga poster som gnäller på moddning, för det är regelbrott oavsett sakfrågan.

Jag har inte tagit beslutet att radera tråden om Hotboy, men jag håller absolut med om att han inte är känd nog, vilket både "pedo-direktören" (som synts i media före pedo-fallet) och "dansken" (som på några minuter blev en av Danmarks mest kända män). Hotboy är inte ens nästan lika känd i jämförelse med dessa.

Åsikter på moderering tas i första hand med moderator som utfört åtgärden och i andra hand som tråd i avdelning "Flashback". Denna tråd stannar kvar som låst, något den borde varit redan från början. // Mod

Ska skicka denna till Flashback då det kan bli en bra diskussion, ska bara låsa upp poster förr.
/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in