Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-15, 16:48
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baklucka
Går fint att komma in där, bara man tar till lite kreativ klättring...

Så här ser det ut på innergården. http://bambuser.com/channel/uesthlm/broadcast/1900097

Finns en del föremål och en hel del målat i huset: http://imageshack.us/photo/my-images...kolsyreab.jpg/

Fin utsikt finns på taket också bara man klättrar lite på stegar. Dock finns det som tidigare skrivits hål i taket på sina ställen, så det gäller att ta det försiktigt.

När jag besökte stället i våras låg en liten bebodd båt vid vattnet. Dom spelade rätt hög musik som man hörde i bakgrunden när man gick omkring därinne. Jag tog mig förresten in via sjösidan....... .
"Det enda jag tar är bilder, det enda jag lämnar efter mig är fotspår"
__________________
Senast redigerad av stevejunkman 2011-08-15 kl. 16:54.
Citera
2011-08-15, 20:10
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevejunkman
När jag besökte stället i våras låg en liten bebodd båt vid vattnet. Dom spelade rätt hög musik som man hörde i bakgrunden när man gick omkring därinne. Jag tog mig förresten in via sjösidan....... .

Båten med musiken finns fortfarande där Fick ta det försiktigt så att de inte såg ljuset från ficklampan.
Citera
2011-08-23, 09:14
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baklucka
Båten med musiken finns fortfarande där Fick ta det försiktigt så att de inte såg ljuset från ficklampan.
Såg en layout på hur man tänkt sig att området skall se ut när allt är rivet, verkar som det blir mycket höghus på området. Tror det blir en hel del dyr sanering först av div gifter som hyresgästerna i slutändan får betala......... .
Citera
2012-04-27, 09:08
  #64
Medlem
marbels avatar
var där i går riktigt coolt ställe
hörde dock röster från ovanvåningen
känns som folk bor där (vi hörde folk prata) uppe vilket var lite konstigt för ingången var låst från utsidan.
Citera
2012-04-27, 18:24
  #65
Medlem
urbex123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marbel
var där i går riktigt coolt ställe
hörde dock röster från ovanvåningen
känns som folk bor där (vi hörde folk prata) uppe vilket var lite konstigt för ingången var låst från utsidan.
Jo,de var en fet neger som kastade ner något som liknade en rostig boj som vägde runt 15kilo från fönstret riktigt nära min polares huvud + massor med glas splitter i nacken.Nej,han målar eller röjjer inte.

EDIT : Konstigt att göra en sådan plats till ett revir,det liknar mer en ungdomsgård..

Verkligen majoriteten av stackars uteliggare brukar vara rädda eller trevliga.Men luffaren som var där ibland för något år sedan när jag var där var inte trevlig,obehaglig person som gömmer sig och sedan slår till genom att kasta vikter från fönster.Om ni ska dit så kan ni alltid kolla och vara på er vakt.
__________________
Senast redigerad av urbex123 2012-04-27 kl. 18:30.
Citera
2013-02-28, 01:12
  #66
Medlem
Går det fortfarande att komma in där? Jag och en polare var förbi idag men vi hittade inga sätt alls att komma in på.
Citera
2013-02-28, 02:05
  #67
Medlem
rasmuus avatar
det gar att klattra upp hogst upp pa gastuberna, gjorde for nagot ar sedan, forsiktigt!
Citera
2013-02-28, 11:59
  #68
Medlem
Specters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzawr
Går det fortfarande att komma in där? Jag och en polare var förbi idag men vi hittade inga sätt alls att komma in på.

Det gick för några veckor sedan och för ytterligare månader sedan fanns det åtminstone tre vägar in. Nu har de bommat igen allihopa så det är rätt kört. Dörren som är vid cementet mot Cementa har de skruvat igen. Och på andra ställen mot grannfastigheten har det satts upp ny taggtråd. Så länge man inte är en jävel på att klättra och tar sig över grinden på framsidan eller råkar möta gubben som bor nere vid båten så är det ganska kört.. Han kan tydligen släppa in folk en liten stund om man frågar snällt.

Mina bilder från platsen:
http://kusligt.org/kolsyrefabriken/
Citera
2013-03-01, 14:10
  #69
Medlem
Det går att ta sig in.
Citera
2013-03-01, 21:16
  #70
Medlem
Specters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Det går att ta sig in.

Vadå? Har du varit inne sen vi försökte sist? Då var det ju jävligt svårt iaf.
Citera
2013-03-02, 04:53
  #71
Avstängd
Animalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbex123
Jo,de var en fet neger som kastade ner något som liknade en rostig boj .
Ahh lite action! Nån borde filma nästa gång hade blivit en spännanse ue film!
Citera
2013-03-02, 14:40
  #72
Medlem
Specters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Animalover
Ahh lite action! Nån borde filma nästa gång hade blivit en spännanse ue film!

Han finns inte kvar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback