phobic
Citat:
Jag har inga större förhoppningar den här gången heller, men skam den som ger sig: NEJ_DET_ÄR_INTE_MORD.
bra då vet jag att du svänger dig med juridik som inte har någon koppling till verklighetens rättsmedvetande. Då kan människor utföra dåd som senare leder till en säker död utan att det ska kunna rubriceras som mord.
Citat:
Ja lille vän, det vill jag.
Har ofta för vana att förminska debattörer med en verbal klapp på huvudet??
Citat:
Jag förstår det. Du tänker nämligen inte. Du känner med magen. Dessutom har jag knappt yppat några egna åsikter i frågan, utan hela tiden hänvisat till svensk lag. Javisstja, den gillade ju du inte heller... Inte mycket du gillar.
Och vad vill du egentligen ha sagt här? personligt färgad kritik med lite stänk av det du skrev tidigare?
Citat:
Jag är både glad och bedrövad över det. Bedrövad över att folk uppenbart varken kan tänka eller läsa de mest grundläggande principerna för vårt rättssystem, och glad över att jag inte tillhör denna skara.
Jag är glad och bedrövad precis som du. Dels för att det juridiska inte hänger med samhällets rättsmedvetande vilket urholkar dess legitimitet, dels är jag glad för att din åsikt är i en klar minoritet vilket jag ser som ett friskhetstecken.
Citat:
Du har redan briljerat tillräckligt på det juridiska området; jag betackar mig dina analyser av huruvida vi har ett bra rättssystem eller inte.
Det är väl inte jag som briljerat, utan du som gömmer dig bakom juridiken för att rättfärdiga dina åsikter. Det finns lagar idag som i allmhet igoreras av alla, vad tror du det beror på?