Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-07, 16:43
  #1201
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenfisk
Du kallar mig idiot men bryr dig inte om att erkänna att du saknar källa på ditt bombsäkra påstående om att soja orsakar cancer?

Du verkar inte rolig att diskutera med. Vad gör du på fritiden?


Edit, jag såg inte att du skrev tomte. Jag frågade om du är en fördomsfull tomte men det var en retorisk fråga iofs. Det är ganska uppenbart.
Du ändrar mina meningars innebörd varje gång.
Är de ett medvetet val eller är det nått som saknas i din förmåga att förstå saker och ting?

Men det är idioter som du som förstör för dina vegetarianer kompisar, som inte ser sitt val av kost som ett evangelium.
Sen säga nått så fånigt som att kalla djurkött för lik, redan där vet man i ett samtal med dig.
Är med en person som inte har alla hästarna i stallet.
Citera
2013-01-07, 17:43
  #1202
Medlem
krss avatar
Citat:
Of the 26 animal studies of experimental carcinogenesis in which diets containing soy or soybean isoflavones were employed, 17 (65%) reported protective effects. No studies reported soy intake increased tumor development. The epidemiological data are also inconsistent, although consumption of nonfermented soy products, such as soymilk and tofu, tended to be either protective or not associated with cancer risk; however, no consistent pattern was evident with the fermented soy products, such as miso. Protective effects were observed for both hormone‐ and nonhormone‐related cancers. While a definitive statement that soy reduces cancer risk cannot be made at this time, there is sufficient evidence of a protective effect to warrant continued investigation.

Soy intake and cancer risk: A review of the in vitro and in vivo data. Mark J. Messina, Victoria Persky, Kenneth D. R. Setchell, Stephen. Barnes Nutrition and Cancer Vol. 21, Iss. 2, 1994
Citera
2013-01-08, 16:51
  #1203
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat.
Sluta kasta skit på varandra och håll er till diskussionen i topic!
//mod
Citera
2013-01-08, 21:08
  #1204
Medlem
Enkelt svar. JAG mår bättre både fysiskt och psykiskt av frånvaron av kött.
Citera
2013-01-17, 07:47
  #1205
Medlem
Jag äter inte kött för att det är en materia som jag inte finner aptitlig. Med högre krav på näringsintag och kost så blir jag också mer disciplinerad och hälsosamt tänkande. Moraliska synpunkter har jag också, men det handlar bara om hur man får tag på köttet, inte om man äter det eller inte.

Ett råd till dig som är orolig för växtätare är att rikta din energi åt de som lever på billys panpizza.
__________________
Senast redigerad av pluviale 2013-01-17 kl. 07:54.
Citera
2013-01-17, 23:33
  #1206
Medlem
Concubines avatar
Kanske inte tillför något viktigt men varför kan man inte bara äta vad fan man vill och skita i vad andra äter? Bör tilläggas att jag inte äter kött.
Citera
2013-01-18, 19:37
  #1207
Medlem
Lys avatar
Okej, jag är inte uteslutande vegetarian, men jag äter mest vegetariskt ändå. Anledningarna: det är i regel billigare, det går att göra näringsrik och god mat på vegetariska ingredienser, lär man sig bra recept ( eller utvecklar nya ) kan man variera sig och göra relativt billig mat som är mättande. Jag har märkt att jag mår bra av vegetariskt och inte har behov av att äta kött eller fisk varje dag. Har inga synpunkter på om andra vill äta kött mycket mer än vad jag gör. Tycker det är upp till var och en vad man vill stoppa i sig.
Citera
2013-01-24, 23:49
  #1208
Avstängd
daddy.boasts avatar
ja e I-talist veg för De nytti Helso samm God skapa Meniskar för Leva i Harmony på den Earth som Babylon o ala regenen i den värd hela tid Destroying !! Tenk på Madda nature har o Bjut til Dej varfor Ska du eta pork när All ting fins Redan ?? Nej mer I-talism till den Folk Ta hand om var o varran sama sak Med den Natu re

Blessings Alla Jah live up Helsnin Daddy
Citera
2013-01-31, 20:10
  #1209
Medlem
pl00jErs avatar
http://dailypicksandflicks.com/wp-co...-your-food.jpg

Fattar ni eller jävla kaniner
Citera
2013-02-02, 06:54
  #1210
Medlem
karlvonlinnes avatar
Tjena grabbar!

Tänkte hoppa på tåget och bojkotta all form av kött nu.

Fan, vi människor är inte gjorda för att äta kött som svin.

Helvete vad gött jag mår efter ha levt på vegetarisk mat nu i en vecka.

Fortsätt tryck i er kött allesammans och få kulmage, ni hamnar bara i dekadens.

Dock måste man hålla detta hemligt i Svenneland för att inte bli utmålad som "that weird guy".

Vart fan hittar man vettig mat?
__________________
Senast redigerad av karlvonlinne 2013-02-02 kl. 06:59.
Citera
2013-02-03, 22:41
  #1211
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlvonlinne
Tjena grabbar!

Tänkte hoppa på tåget och bojkotta all form av kött nu.

Fan, vi människor är inte gjorda för att äta kött som svin.

Helvete vad gött jag mår efter ha levt på vegetarisk mat nu i en vecka.

Fortsätt tryck i er kött allesammans och få kulmage, ni hamnar bara i dekadens.

Dock måste man hålla detta hemligt i Svenneland för att inte bli utmålad som "that weird guy".

Vart fan hittar man vettig mat?

Grattis. Bra beslut för din kropp, ditt sinne, ditt samvete, djuren och miljön.

Visst kan det vara lite lurigt att hitta råvaror, men det mesta jag behöver finns ändå i de större mataffärerna. Var det något särskilt du tänkt på? Som boende i Stockholmstrakten har man ju tur att i tillgången till flera specialaffärer. Det är väldigt viktigt att du som nybliven vegetarian inte bara slutar äta kött utan att ersätta den näring du får i dig från kött med annat. Tänk på att försöka få i dig protein, mineraler och vitaminer på annat sätt och det kan vara en idé att safea med någon vitamintablett innan du lär dig mer om vegetarisk matlagning.
Citera
2013-02-04, 14:48
  #1212
Medlem
Hkicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlvonlinne
Tjena grabbar!
Tänkte hoppa på tåget och bojkotta all form av kött nu.
Fan, vi människor är inte gjorda för att äta kött som svin.

Helvete vad gött jag mår efter ha levt på vegetarisk mat nu i en vecka.
Fortsätt tryck i er kött allesammans och få kulmage, ni hamnar bara i dekadens.
Dock måste man hålla detta hemligt i Svenneland för att inte bli utmålad som "that weird guy".
Vart fan hittar man vettig mat?


Det är sådana som du som får köttätare att hata/ogilla oss veganer/vegetarianer

Ska jag som är vegan börja gnälla på dig nu för att du äter vegetariskt?
Jag antar att du har ost på dina mackor också, då ska du inte ens kalla dig för vegetarian.
Om du inte visste att ost innehåller löpe. dvs komage. Har du tur kan du hitta ost utan löpe.

Men jag skulle också kunna börja gnälla på dig för att dricka mjölk osv. Men jag tänker inte göra det. Jag respekterar allas val utav matvanor sålänge de inte gnäller på min moral och val av kost.

Att få tag på veganskt och vegetariskt är hur enkelt som helst nu och det har blivit mycket bättre förr än för 50 år sedan givetvis. Men jag kan inte sitta och gnälla på varenda människa som äter kött, jag tycker givetvis att det är fruktansvärt fel och hemskt hur köttindustrin fungerar. Likaså pälsar. Det är helt sjukt.

Men respektera andras val sålänge de respekterar dig. Är man vettig nog i skallen och en trevlig människa så kommer du längre och fler kanske öppnar ögonen när man förklarar varför man valde denna kost.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback