2007-06-06, 18:14
Medlem
QP Cheeses avatar
fast denna gången skall det vara en bärbar, allt jag hittar är med vista och vad jag har hört av datanördarna runt mig skall det vara ganska så buggigt men är det nåt som jag, en vanlig användare som typ surfar o lyssnar på musik, kommer att märka av?

jag vill gärna ha nåt billigt men ändå helt ok grejer, funderar på att köpa http://www.netonnet.se/index.asp?iid=92466 är det nåt o ha tro? eller finns nåt annat förslag i 6-7 tusen kronorsklassen?

sen skall jag sälja men gamla stationära dator, 300 gig hårddisk 2700+ amd athlon processor och 6600gt nvidia grafik 1 gig i ram, vad är rimligt att ta för den? med en acer skärm på 19" inkluderat,.... nåt mer man bör veta om man skall lägga en annons?
Citera
2007-06-07, 10:40
Medlem
QP Cheeses avatar
bump
Citera
2007-06-07, 11:34
Medlem
Flärps avatar
Ska du köra Vista så är det 2gb ram som gäller, period. Hatar alla jävla datortillverkare som envisas med att släppa en "kraftfull dator som har allt du behöver och lite till" när den i själva verket inte ens uppfyller minimumkravet för Windows Vista.

Om du bara surfar och lyssnar på musik så funkar Vista helt klart, det är vissa spel och sånt som inte funkar i Vista. Jag hade dock kört med XP ändå.

Att hitta en laptop med 2gb ddr för 6-7 tusen (För Vista) blir nog svårt, tyvärr.
Varför inte en ny stationär?
Citera
2007-06-07, 12:43
Medlem
MyteNs avatar
För din gamla dator skulle jag kanske ge runt 3-3500, runt 4-5000 på Blocket med tanke på skärmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in