2016-07-30, 19:47
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
http://www.expressen.se/debatt/pokemon-go-ar-ett-orattvist-mobilspel/

Stackaren hittar inte lika många pokemon på landet som i stan och lider så mycket av det att han skriver en debattartikel...

Vad i helvete? Han är ju vuxen och lärare för bövelen! Och så sitter han och gnäller på att han inte får spela pokemon som han vill ?!? Det kan tyckas vara tramsigt, nej du, det ÄR tramsigt.
Och Om vi ska jämföra med andra kulturyttringar som tex Bruce Springsteen (spelar endast i två städer) så noterar vi att 99% blir orättvist behandlade. Likaså stora konstnärer ställer inte heller ut på landsbygden osv osv.Ingen klagar på det på samma sätt som detta förvuxna barn klagar på bristen av pokestops.
Citera
2016-08-01, 13:29
Medlem
vigillarfittas avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23259137.ab

Hon kanske skulle ha kollat med McDonalds om en kvittotatuering berättigar till gratis mat INNAN hon gjorde den....

Citat:
– Vi är så klart väldigt smickrade över att hon gillar vår mat så mycket, men hon får nog fortsätta betala för sig i framtiden också, säger McDonalds tillförordnade presschef Marianne Ahlgren.

– Det är tråkigt eftersom jag gör reklam för dem var jag än går när jag inte har byxor som täcker dem. Men det gör ingenting. Jag tyckte mest det var en rolig grej att fråga, säger Emilia Englund.

Nej, Emilia. Ingenting är roligt med detta. Boka tid på laserklinik.
Citera
2016-08-01, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta

Hon kanske skulle ha kollat med McDonalds om en kvittotatuering berättigar till gratis mat INNAN hon gjorde den....

Själva tatueringen som sådan är väl ingen stor sak och leder väl till ett och annat garv.
Men att hon själv hör av sig till Mc Donalds och berättar vilken supercrazy tjej hon är som gjort en så jätterolig tatuering och nu minsann vill ha gratis mat resten av livet är helt horribelt jävla motbjudande och korkat.
Citera
2016-08-01, 14:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Melvin fastnade med förhuden i badbrallorna:

Det var i förra veckan som 4-åriga Melvin hade på sig sina nya badshorts från Kappahl när han skulle bada i det fina vädret. På badplatsen nära hemmet i Skänninge norr om Mjölby vändes lekstunden i vattnet snart till en mardröm.
– Han sa till mig och sin pappa att det gjorde ont i snoppen. Vi åkte hem för att kolla vad som hänt och tänkte att han kanske hade blivit kall, berättar Ida Lind, 27, mamma till Melvin.
Väl hemma visade det sig att Melvins förhud hade fastnat i ett av hålen i badshortsens innernät. Till följd fick han en rejäl svullnad och det gick inte att klippa bort tyget.

http://www.expressen.se/nyheter/melvin-4-skadades-av-kappahls-badbyxor/
Citera
2016-08-01, 14:40
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Melvin fastnade med förhuden i badbrallorna:

Det var i förra veckan som 4-åriga Melvin hade på sig sina nya badshorts från Kappahl när han skulle bada i det fina vädret. På badplatsen nära hemmet i Skänninge norr om Mjölby vändes lekstunden i vattnet snart till en mardröm.
– Han sa till mig och sin pappa att det gjorde ont i snoppen. Vi åkte hem för att kolla vad som hänt och tänkte att han kanske hade blivit kall, berättar Ida Lind, 27, mamma till Melvin.
Väl hemma visade det sig att Melvins förhud hade fastnat i ett av hålen i badshortsens innernät. Till följd fick han en rejäl svullnad och det gick inte att klippa bort tyget.

http://www.expressen.se/nyheter/melvin-4-skadades-av-kappahls-badbyxor/

Citat:
– Nu är det bättre tack och lov men han har fortfarande svårt att kissa. Han är väldigt rädd för att bada nu, han förknippar stranden med hur ont det gjorde.

Pga av sin nippriga morsa som river upp himmel och jord och kontaktar både läkare massmedia.
Hade hon sagt att det där är ingen fara, sånt som händer, så hade Melvin nu badat och varit glad igen.
Citera
2016-08-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Själva tatueringen som sådan är väl ingen stor sak och leder väl till ett och annat garv.
Men att hon själv hör av sig till Mc Donalds och berättar vilken supercrazy tjej hon är som gjort en så jätterolig tatuering och nu minsann vill ha gratis mat resten av livet är helt horribelt jävla motbjudande och korkat.

Hon skrev ett inlägg på deras Facebookssida och menar att hon skrev det som en kul grej och det är väl inte så mycket att säga om. Sen har Expressen ringt till henne och hon har svarat dem något. Kan inte se att hon är idioten mer de som gör en nyhet av att någon skrivit något på Facebook och gillar hamburgare och har tatuerat sig. Inget av de tre sakerna är värt att läsa om. Inte ens i kombo. Men däremot är det alltid värt att skriva om det på Flashen!
Citera
2016-08-01, 15:22
Medlem
Det är märkligt att man måste åka hem för att se var ungen har ont.

Att få en nylontråd runt förhuden så att den sväller upp kan ju aldrig vara roligt. Ibland förknippar barn det som händer med en plats men så dramatiskt är väl inte det. Men sånt där jävla nylonnät är ju helt onödigt att ha i pojkarnas badbyxor.
Citera
2016-08-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evets
Hon skrev ett inlägg på deras Facebookssida och menar att hon skrev det som en kul grej och det är väl inte så mycket att säga om. Sen har Expressen ringt till henne och hon har svarat dem något. Kan inte se att hon är idioten mer de som gör en nyhet av att någon skrivit något på Facebook och gillar hamburgare och har tatuerat sig. Inget av de tre sakerna är värt att läsa om. Inte ens i kombo. Men däremot är det alltid värt att skriva om det på Flashen!
Hon ville ha gratis mat och tycker själv att hon är en superkul tjej som har gjort en sådan tatuering, när man själv påtalar hur crazy och rolig man är så är man inte rolig:

För två år sedan blev norska Stian Ytterdahl viralkändis när han tatuerade in ett kvitto från McDonalds på sin underarm. Nyligen läste svenska Emilia Englund, 18, om tatueringen och blev inspirerad.
– Jag tyckte det var en rolig idé och tyckte det stod något om att han hade fått gratis mat, säger hon.
Citera
2016-08-01, 16:01
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:

"För två år sedan blev norska Stian Ytterdahl viralkändis när han tatuerade in ett kvitto från McDonalds på sin underarm. Nyligen läste svenska Emilia Englund, 18, om tatueringen och blev inspirerad.

– Jag tyckte det var en rolig idé och tyckte det stod något om att han hade fått gratis mat, säger hon."

Alltså snälla Emilia.
Det här är så dumt att jag knappt klarade läsa hela artikeln, jag fick ta det i etapper.
Det är så ledsamt och pinsamt.

Edit: såg nu att min poäng redan blivit gjord. Glad att vi är fler som blir upprörda haha.
Senast redigerad av Littlepaw13 2016-08-01 kl. 16:04.
Citera
2016-08-01, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
"För två år sedan blev norska Stian Ytterdahl viralkändis när han tatuerade in ett kvitto från McDonalds på sin underarm. Nyligen läste svenska Emilia Englund, 18, om tatueringen och blev inspirerad.

– Jag tyckte det var en rolig idé och tyckte det stod något om att han hade fått gratis mat, säger hon."

Alltså snälla Emilia.
Det här är så dumt att jag knappt klarade läsa hela artikeln, jag fick ta det i etapper.
Det är så ledsamt och pinsamt.

Jag begick synden att läsa aftonbladet. Såg det där eländet. Gick sedan in här och såg den här tråden. Gissade att den där stjärnan skulle befinna sig i den här tråden.

Tänk om man nån enstaka gång kunde få bli lite förvånad?

Citat:
Pga av sin nippriga morsa som river upp himmel och jord och kontaktar både läkare massmedia.
Hade hon sagt att det där är ingen fara, sånt som händer, så hade Melvin nu badat och varit glad igen.

Om ca 10 år är Melvin väldigt glad över att hans mamma har skrivit på facebook och berättat i tidningarna om hans snopp. Tonåringar tycker sånt är skitkul.
Senast redigerad av En jävla smartskalle 2016-08-01 kl. 16:08.
Citera
2016-08-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/ica-lockar-med-choklad---i-tamponghyllan/

Hahahahahahaha!

Hon ångrar säkert att hon inte väntade med att kontakta expressen tills PMS:en var över.
Citera
2016-08-02, 06:24
Medlem
Jonassons avatar
http://www.expressen.se/debatt/pokemon-go-ar-ett-orattvist-mobilspel/

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Vad i helvete? Han är ju vuxen och lärare för bövelen! Och så sitter han och gnäller på att han inte får spela pokemon som han vill ?!? Det kan tyckas vara tramsigt, nej du, det ÄR tramsigt.

Robin blir intervjuad på radion också om bristen på Pokemons på landsbygden: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=6480430

Tydligen är han MENSA medlem:
Citat:
Hur är det egentligen att tillhöra de smartaste procenten i Sverige? Absolut inte enkelt i alla fall. KIT har fått en smygtitt in in i några av landets allra skarpaste hjärnor.
...
Hur märkte du att du var smart?

– Jag fick alltid höra att jag hade lätt för mig i skolan. På varenda utvecklingssamtal fick jag höra att ”han kan om han vill, men han vill inte”. Jag har alltid haft svårt att ta mig an påtvingade uppgifter när jag inte förstår varför jag ska göra dem. Det var exempelvis mycket i matematiken som jag inte såg nyttan med.

Nu jobbar du som lärare. Är det inte svårt att jobba med gymnasieelever som inte kan lika mycket som du?

– Nej, tvärtom. Det handlar också om problemlösning. Att försöka identifiera elevernas förkunskaper och möta dem på olika sätt är superstimulerande. Det som kan vara svårt är att hålla fokus. Det händer att jag svävar i väg och tittar på Yotubeklipp eller läser historieartiklar på Wikipedia, men ansvarskänslan gentemot eleverna hjälper mig. När jag läser den elfte uppsatsen om samma sak så kan jag känna att det här var ju inte så roligt men jag lovade ju att de ska få tillbaka uppsatserna i morgon.
https://kit.se/2016/04/14/42834/det-ar-inte-sa-javla-latt-att-vara-smart-i-huvudet-pa-den-99e-percentilen/

Trolljägare som ogillar Flashback är han också:

Citat:
Åsikter som tidigare varit förpassade till anonyma forum som Flashback kastas numera ut helt öppet på sociala medier, där folk som sprider främlingsfientliga konspirationsteorier figurerar helt öppet med bild och riktigt namn.

Därför tänker jag aldrig vika mig en tum i en debatt i de sociala medierna, oavsett vad en del anser om att ”det inte är på riktigt”. För det är på riktigt, det är här den nya tidens opinionsbildning sker, och vi får aldrig låta rasisterna stå oemotsagda.

Robin Kaas

​Robin Kaas, 29, Tranemo.
Trolljägare på internet. Medlem i Vänsterpartiet.
http://www.metro.se/metro-debatt/vi-far-inte-lata-rasisterna-pa-natet-sta-oemotsagda/EVHoiD!93479iNzG0m62/

Tja i vintras var han inte smart nog att förutse att regeringen skulle gå över till den mörka sidan och stänga gränsen:

Citat:
ROBIN KAAS 10 november 2015
...

Flyern orerar om att Sverige befinner sig i ett ”katastroftillstånd”, och som lösning på detta vill SD alltså få till en folkomröstning om invandringen. Exakt hur en sådan folkomröstning skulle se ut eller gå till ville dock Jimmie Åkesson inte säga strax efter presskonferensen som startade uppropet.

Flyern spekulerar vidare om ”över 500 000” människor om året, en siffra som vida överstiger prognoser från Migrationsverket – den senaste prognosen för 2016 talar om mellan 100 000 och 170 000 flyktingar.

I slutändan syftar dock SD:s upprop inte till något konkret. Stänger Sverige gränsen och vägrar flyktingar att söka asyl bryter vi mot både EU-rätten och mot folkrätten. Det enda som denna domedagsretorik kommer att leda till är att öka motsättningarna i samhället. Genom att ställa olika grupper mot varandra målar
http://www.bt.se/insandare/sds-propaganda-okar-polariseringen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in