"Fogden mätte ut min hund"
Eftersom det är ytterst ovanligt att kronofogden mäter ut blandrashundar så lutar det nog mest åt att detta var ett misstag. Förstår iinte meningen med att gråta ut hos pressen för att plocka billiga sympatipoäng. Notera att hela artikeln handlar om att hon minsann är oskyldig.
http://www.gt.se/nyheter/1.1693039/fogden-matte-ut-min-hund
GÖTEBORG. Kronofogden mätte ut ögonstenen Nemo för Gradijelas påstådda skatteskulder. Nemo värdesattes till 1500 kronor. - Då brast det helt och hållet för mig, säger den ensamstående trebarnsmamman Gradejila, 45 år.
Fakta
- Den hunden skaffades enbart för barnens skull.
På måndag ställs Gradijela inför rätta. Hon anklagas för att ha fifflat undan minst 1,4 miljoner kronor i sitt städföretag.
- Jag är oskyldig, säger Gradijelas.
- Men framför allt vill jag berätta om vad utsatts för sedan tolv ekopoliser stormade in på min arbetsplats i maj förra året.
- Hela mitt liv har raserats medan jag fått vänta på rättegången i 15 månader för att försvara mig, säger Gradijela.
Försvann
- Mina kunder har försvunnit sedan ekopolisen/ skatteverket kontaktat dem, jag har inga pengar eller värdesaker kvar, jag är fortsatt skyldig mina anställda löner och har miljonskulder hos kronofogden.
- Jag lever i en fruktansvärd situation jag inte vill att ens min värsta fiende skall få uppleva.
Gradijela anklagas för att ha drivit städföretaget med svartanställd personal.
- Det finns ingen svartanställd personal, det finns inga undangömda pengar.
Sadlade om
Gradijela berättar att hon jobbade 23 år på ett företag i Göteborg men till följd av problem med fötterna tvingades sadla om. Hon hävdar att kronofogden varit hemma hos henne tre gånger och gjort utmätningsförsök. Det var vid ett av dessa familjens älskade Nemo, en blandrashund, ska ha värde-satts till 1500 kronor.
Fakta
- Den hunden skaffades enbart för barnens skull.
På måndag ställs Gradijela inför rätta. Hon anklagas för att ha fifflat undan minst 1,4 miljoner kronor i sitt städföretag.
- Jag är oskyldig, säger Gradijelas.
- Men framför allt vill jag berätta om vad utsatts för sedan tolv ekopoliser stormade in på min arbetsplats i maj förra året.
- Hela mitt liv har raserats medan jag fått vänta på rättegången i 15 månader för att försvara mig, säger Gradijela.
Försvann
- Mina kunder har försvunnit sedan ekopolisen/ skatteverket kontaktat dem, jag har inga pengar eller värdesaker kvar, jag är fortsatt skyldig mina anställda löner och har miljonskulder hos kronofogden.
- Jag lever i en fruktansvärd situation jag inte vill att ens min värsta fiende skall få uppleva.
Gradijela anklagas för att ha drivit städföretaget med svartanställd personal.
- Det finns ingen svartanställd personal, det finns inga undangömda pengar.
Sadlade om
Gradijela berättar att hon jobbade 23 år på ett företag i Göteborg men till följd av problem med fötterna tvingades sadla om. Hon hävdar att kronofogden varit hemma hos henne tre gånger och gjort utmätningsförsök. Det var vid ett av dessa familjens älskade Nemo, en blandrashund, ska ha värde-satts till 1500 kronor.
http://www.gt.se/nyheter/1.1693039/fogden-matte-ut-min-hund