2007-10-21, 11:49
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wait and Bleed
Tänk...Jag hittade ngt skoj.

http://wwwc.aftonbladet.se/moblog/vimmelkarlstad/36461-31133-20070401041904xtifptqccght2sg-w.html
´Hihi, jag googlade själv efter bild utan framgång. Tackar! Vilket rikspucko.
Citera
2007-10-21, 17:10
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Ny trend: Idioter får utrymme på flashback.se

Detta borde bli en ny tråd.
Citera
2007-10-21, 19:37
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Du tänker sunt. När den dagen kommer så våga vara föräldrer fullt ut så kommer du få finfina barn!
.

tack. Har du barn? jag hoppas bara att man verkligen orkar vara så pass trikt och hård när det gäller gränssättningen. Det är lätt att snacka men då den dagen kommer så blir det nog svårt. Men ser man bara vad det gör med barn så blir det nog enklare.

Kan bli helt vansig på mina systrar som kan proppa i ungarna så mycket godis och att det böejas så tidigt.
Citera
2007-10-22, 09:24
Medlem
TheHarlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
tack. Har du barn? jag hoppas bara att man verkligen orkar vara så pass trikt och hård när det gäller gränssättningen. Det är lätt att snacka men då den dagen kommer så blir det nog svårt. Men ser man bara vad det gör med barn så blir det nog enklare.

Kan bli helt vansig på mina systrar som kan proppa i ungarna så mycket godis och att det böejas så tidigt.

Common sense och lite tålamod. Allt som behövs.
Citera
2007-10-22, 10:16
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Med tanke på att socker funkar som anfetamin på barn så ska man vara väldigt försiktig med vad man stoppar i dem, annars får man överaktiva ungar.
Citera
2007-10-22, 10:39
Medlem
asdfasdfs avatar
OT: Funkar utmärkt att inte låta sina barn äta godis alls. Jag fick aldrig äta godis som barn, fick glass ibland på sommaren men inte heller det särskillt ofta. Tycker det var bra gjort av mina föräldrar och tänker göra likadant med mina barn.
Varför överhuvudtaget lära dem att trycka i sig färgämnen, socker, konserveringsmedel och annat skit man inte behöver?

Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
http://www.nwt.se/ArticlePages/200710/02/20071002215023_043/20071002215023_043.dbp.asp

Här har vi ett fall av en tjej som blivit överförfriskad och skämt ut sig rejält, som bestämt sig för att skjuta över skulden på någon annan. Visst, en vakt ska givetvis inte bjuda på sprit, men tvingade han henne att dricka? Undrar om hon anmält vakten om hon inte blivit jättefull och gjort bort sig.

Edit: stavfel

Förstår om ett företag inte vill ha kvar en person som ger bort gratis sprit (även om det är ett ganska vanligt fenomen) men förstår inte alls hur tjejen tänkte. Precis, hon hade inte behövt dricka spriten... och han hade ju gett henne sprit tidigare utan att hon gjorde bort sig då. Vad lamt att dra någon annan med sig i fallet för att man blir aldelles knökfull och gör bort sig rejält.
Citera
2007-10-22, 13:34
Medlem
MissTakens avatar
Citat:

Nej, jag har tyvärr inga barn men det behövs inte. Som någon sade i tråden - sunt förnuft räcker långt och sen förmågan att se orsak och verkan. Fall inte i fällan att det är lätt att snacka och handla annorlundare när du väl fått barn för din önskan är att dina barn ska få ett bra liv, fungera i samhället och bara DET borde vara nog för en föräldrer att kunna våga vara föräldrer fullt ut.

Vad gäller godis och mat så är det äckligt så det har blivit, jag förstår verkligen inte hur man kan förstöra sina barn redan från start med snabbmat och godis i parti och minut. Min syster var smart, hon introducerade frukt och grönsaker som godis väldigt tidigt för sina barn och när de blev tillräckligt stora för att förstå att de åkt på en blåsning så blev det lördagsgodis som gällde och de fattar verkligen - försök ge dem en chokladbit på en torsdag och de svarar att det inte är lördag än och att de sparar godiset till lördagen.
.
Citera
2007-10-22, 13:58
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Nej, jag har tyvärr inga barn men det behövs inte. Som någon sade i tråden - sunt förnuft räcker långt och sen förmågan att se orsak och verkan. Fall inte i fällan att det är lätt att snacka och handla annorlundare när du väl fått barn för din önskan är att dina barn ska få ett bra liv, fungera i samhället och bara DET borde vara nog för en föräldrer att kunna våga vara föräldrer fullt ut.

Vad gäller godis och mat så är det äckligt så det har blivit, jag förstår verkligen inte hur man kan förstöra sina barn redan från start med snabbmat och godis i parti och minut. Min syster var smart, hon introducerade frukt och grönsaker som godis väldigt tidigt för sina barn och när de blev tillräckligt stora för att förstå att de åkt på en blåsning så blev det lördagsgodis som gällde och de fattar verkligen - försök ge dem en chokladbit på en torsdag och de svarar att det inte är lördag än och att de sparar godiset till lördagen.
.

Eller så kan man "muta" barnen att även fortsättningsvis strunta i godis genom att ge dem en summa pengar i slutet av varje år för att de valt bort godis. En summa som tex motsvaras av vad ett års godisinköp skulle ha landat på.

(man kan också välja att berätta vad godis är gjort av och vilka effekter vissa av ämnena får på kroppen då slipper man kanske muta barnen )
Citera
2007-10-22, 14:10
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Eller så kan man "muta" barnen att även fortsättningsvis strunta i godis genom att ge dem en summa pengar i slutet av varje år för att de valt bort godis. En summa som tex motsvaras av vad ett års godisinköp skulle ha landat på.

(man kan också välja att berätta vad godis är gjort av och vilka effekter vissa av ämnena får på kroppen då slipper man kanske muta barnen )

Alla sätt är bra att få barn att undvika godis men vissa trix är lite åldersrelaterade. En fyraåring tex begriper vad godis är men har lite mindre koll på vad de där papperlapparna med siffror faktiskt betyder i slutänden och att sätta igång att berätta vad godis är gjort av och vilka effekter ämnena får på kroppen är väl som att prata grekiska inför dem....lite mkt begärt anser jag men i rätt ålder så är dina förslag mkt bra förslag anser jag.
.
Citera
2007-10-22, 15:30
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Med tanke på att socker funkar som anfetamin på barn så ska man vara väldigt försiktig med vad man stoppar i dem, annars får man överaktiva ungar.

Ja. tyvärr så ser jag redan tendenser till övervikt och sockerberonde hos min ena systers barn. Den minsta är 2½ och fick läsk när han avr 10 måander och vart helt vansinnig då min mamma tog av dem kakpaketat som skulle gett dem tre stora kakor var, hon sa att det räckte med en.Vilekt hon ahde rätt i och de hade fått glass innan också.

Sen kan man somsagt inte förbjuda godis allt för mycket, då finns ju risken att de får någon form av ätstörning och ser sådan mat som skäms mat och något man bara äter i smyg. Vilket jag heller inte skulle vilja att de fick.
Citera
2007-10-22, 16:35
Medlem
Fula Gubbens avatar
Sluta chatta för fan. Var är moderatorn?
Citera
2007-10-26, 11:40
Medlem
rogerks avatar
Älg i pool

Citat:
Husägaren är inte förvånad över att en älg lyckades trilla i poolen.

– Jag har haft svanar, igelkottar, råttor och möss så det förvånar mig inte att det blev en älg också, sa han igår till aftonbladet.se.

Om denna husägare inte är förvånad, vad gjorde han inte något åt detta? tex bygga staket runt pool.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1100105.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in