2007-06-11, 18:54
Medlem
Thaumatine

Thaumatine, att ta tjack när man har ADHD ger motsatt effekt. Du blir lugnare och mer stillsam, finns som medicin för de som har damp/adhd
Citera
2007-07-12, 11:31
Medlem
mosucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaumatine
Det här kanske vore nåt för mig eftersom jag har ADHD och är väldigt hyperaktiv och sover dåligt om nätterna.
ojojoj det var nog den största skrönan jag någonsin hört du sover ju 13h om dygnet du sover för mycket, absolut inte för lite
Citera
2007-07-12, 17:40
Medlem
Neptuhns avatar
Hm, att ta nånting för att somna känns rätt lockande. Har faktiskt aldrig gjort det efter tjack, har bara väntat ut mig själv tills jag kan somna.. (kan ta ett bra tag ibland)
Citera
2007-07-12, 17:44
Medlem
Nålkåts avatar
Att ta nånting för att få sömn under ett race är för amatörer. Man festar tills man somnar automatiskt, såklart.
Citera
2007-07-12, 19:25
Medlem
Får faktiskt hålla med Nålkåt i det här läget. Benzo eller annat valfritt lugnande/ångestdämpande eller sömnmedel är för veklingar.

Visst, benzo är prima att lulla runt på en onsdagseftermiddag, för att sen somna gott väldigt tidigt på kvällen. Men tjackavtändningen skall avnjutas som sig bör, med en pizza och en stor öl.
Citera
2007-07-12, 20:15
Medlem
weazs avatar
Benzo funkar bäst på mig. Även om jag nuförtiden tar avstånd från det.
Att ta en holk funkar relativt bra, jag somnar oftast inte av det men jag brukar bli mer avslappnad så det är ju bättre än inget..

Dock så går det att klara sig utan allting om man bara dricker och äter någorlunda bra
Citera
2007-07-12, 23:57
Medlem
miness avatar
förstår mig fan inte på folk som har sånna jävla problem att sova efter tjack, har man varit på tillräckligt länge så sover man gott bara 8-10 timmar efter senaste dosen om man så tvunget ska. det är ju förfan dessutom skönt nästan att ligga o vänta på sömnen när ATn börjar krypa på. får kanske lite ångestryck och vaknar till dom 5 första gångerna jag slumrar in (eller det ter sig som typiska panikångestattacker i kroppen, fast känner ingen ångest), sen somnar jag gott och brukar oftast drömma extremt skruvade och skitroliga drömmar om folk som hugger varandra i fötterna med yxor och dylikt =)

antar att jag har tur eller något, eller kanske otur om man ser på missbrukarpotential? =)
Citera
2007-07-13, 00:04
Medlem
kjuts avatar
känner folk som sover som gudar på tjack, men men det är ju dom de
Citera
2007-07-13, 16:15
Medlem
Senast blev det att landa på sobril, funka det med. Drog 4st och gick och la mig...
Citera
2007-07-13, 16:25
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nålkåt
Att ta nånting för att få sömn under ett race är för amatörer. Man festar tills man somnar automatiskt, såklart.

Word. Man tar tjack för att vara vaken och festa om man inte vill det helt plötsligt mitt i borde man istället helt avstå från att ta det.
Citera
2007-07-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Word. Man tar tjack för att vara vaken och festa om man inte vill det helt plötsligt mitt i borde man istället helt avstå från att ta det.

Har man ett arbete som ska skötas på måndagen så måste man kliva av efter efterfesten på lördag natt om man starta på eftermiddagen en fredag.

Då är det fint med något att landa på....
Citera
2007-07-13, 16:31
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjidi
Har man ett arbete som ska skötas på måndagen så måste man kliva av efter efterfesten på lördag natt om man starta på eftermiddagen en fredag.

Då är det fint med något att landa på....

Som jag sa innan, om man inte vill va vaken längre mitt i borde man istället helt avstå från att ta det. Tar du så mycket en fredag så att du inte kan sova på söndagen för att du har jobb på måndagen borde du avstå från att ta det alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in