Citat:
Ursprungligen postat av dekadish
ah så var det ja.
minns inte exakt vad den heter men det är typ "enable battery systray icon" eller nåt sånt. tveksam till att nån policy skulle begränsa just en såpass subtil funktion men å andra sidan upphör ju aldrig windows att förvåna mig.
men det känns ändå som att den där rutan borde motsvara en etta resp nolla nånstans under hkey_current_user och att modda den känns som det bästa alternativet. vet dock inte exakt nog var jag ska leta och ej heller vad jag ska söka efter i regedit
namedroppande av tips på nycklar/sökord välkomnas
Hm, frågan är om de där settingsen följer med i power schemes. Du kan ju i alla fall testa att logga in på ditt adminkonto och skapa ett nytt powerscheme, med "always show icon on the taskbar" ikryssat, och sen se om du kan ladda det från ditt användarkonto utan att ha adminprivilegier. Det kan ju knappast finnas nån säkerhetsmässig aspekt i att inte kunna ha på batteriikonen när laddaren är ikopplad, så det måste vara en bug eller vad man nu kan kalla det :>
Googlade på detta, fick en del resultat, men hittade inget användbart. Du kanske är mer motiverad att lusläsa eller modifiera sökargumenten
http://www.google.se/search?q=%22alw...&start=10&sa=N