• 1
  • 2
2007-06-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsfisken
I Danmark vet jag det finns öl på literflaskor. Brukade köpa sånna när jag var för ung för att köpa öl i Sverige. Frågan är om det är värt att åka över dit om man inte bor i Skåne.

hmm... dessa borde finnas i Tyskland också... Helt klart ännu en anledning att åka ner isåfall....
Citera
2007-06-07, 01:46
Medlem
I Kroatien finns det att inhandla öl i 1.5L PET-flaskor. Kan vara skönt att ta med till stranden, picknick eller dylikt.
Här finns en bild på "gåvan". http://www.ozujsko.com/gfx/brandovi/ozujsko.jpg
Citera
2007-06-07, 07:25
Medlem
BrainDisorders avatar
Vi har en alkiskrog här där dom serverar en 66 cl San Miguel, sån där jätteflaska.
Det räcker faktiskt, en liter skulle bli för mycket. 50 kr.
Eftersom dom inte går att få tag på någon annanstans så är det nog importerat.
Förbannat gott är det iallafall 5,4% tror jag.
Citera
2007-06-07, 10:03
Medlem
trewqs avatar
1 liter öl på glasflaska är ju kung! Kallas ju fody i staterna efter storleken på flaskan = forty ounces = "fody" på afroamerikansk dialekt

Här i Finland såldes tidigare(?) enliters glasflaskor med mellanöl (4,5-4,6%) i matbutikerna. Har dock tyvärr inte sett till flasktypen på ett tag.
Citera
2007-06-07, 22:24
Medlem
boogeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Vi har en alkiskrog här där dom serverar en 66 cl San Miguel, sån där jätteflaska.
Det räcker faktiskt, en liter skulle bli för mycket. 50 kr.
Eftersom dom inte går att få tag på någon annanstans så är det nog importerat.
Förbannat gott är det iallafall 5,4% tror jag.

Flaskorna nere i Spanien har skruvkork, så sitter man hemma kan man med fördel hälla över en del i glas och sen skruva igen flaskan igen så att den inte blir avslagen.

Yes, smaken är trevlig den med, men för 1€ är den extra god. Finns ju som sagt var budget-budget-öl också om man känner för det, men det gör man oftast inte när man får god öl för motsvarande 5:-/svenskburken.
Citera
2016-11-29, 20:36
Medlem
trewqs avatar
BUMP!

När jag var till Mallorca i april 2016 så konsumerades ett antal Mahon, samt Lidls billigare märken från ~ 60 cent och upp till 1.30 € för en 1-liters flaska. Optraktiskt tunga att bära från butiken och sopsortera, jag förstår varför tillverkarna här föredrar 33 cl burkar!
Citera
2016-11-29, 20:42
Bannlyst
Finns i Estland för billig penning. Ta en Tallink, billigast öl o sprit på båten dock, men inga stora buteljer bira.
Citera
2016-11-29, 20:48
Medlem
trewqs avatar
I Östeuropa (Rumänien, Bulgarien) tycks de vara snäppet värre med 2 L PET-flaskor.
Någon med erfarenheter av dessa skapelser?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in