• 1
  • 2
2007-06-06, 00:35
Medlem
Hej!

satt och dagdrömde idag om min semester i vintras på Lanzarote. Mycket var väl trevligt med den turen men det som jag saknar mest är dessa 1liters san miguel etc som såldes på glasflaska! Varför går inte dessa att få tag på i Sverige? Någon mer som har en "fetisch" för dessa? hjälp mig flashback
Citera
2007-06-06, 00:37
Medlem
Kobra_Kajs avatar
För några år sedan såldes vissa starkölsorter på petflaska. Rätt smidigt men diggade inte så mkt ändå för kolsyran gick ur rätt snabbt.
Citera
2007-06-06, 00:42
Medlem
hmm.. jo jag minns detta... var det inte gul och blå dom sålde på petflaska? hursomhelst så är det långt ifrån samma sak! kom ihåg att smaken var inte direkt den samma heller....
Citera
2007-06-06, 01:08
Medlem
Jimmypops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattor
hmm.. jo jag minns detta... var det inte gul och blå dom sålde på petflaska? hursomhelst så är det långt ifrån samma sak! kom ihåg att smaken var inte direkt den samma heller....

Norrlands fanns på petflaska.
Citera
2007-06-06, 14:44
Medlem
boogeys avatar
Det bästa med 1l San Miguel var nog ändå att de kostade runt 1€.

Vad kostar de i Sverige, nästan 40kr litern, va?

Var man på riktigt budgethumör köpte man 1-liters-flaskor av butikens eget märke och kom unda med strax över 50 cent. Tur att klubbarna kompenserar med skithöga spritpriser, annars skulle det inte bli mycket annat gjort än supa när man bor där nere ett tag.
Citera
2007-06-06, 14:50
Medlem
javla_bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmypop
Norrlands fanns på petflaska.

Norrlands FINNS på petflaska! De gjorde iallafall det för nån månad sen, fast det var 3,5or..
Citera
2007-06-06, 18:07
Medlem
danthedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boogey
Det bästa med 1l San Miguel var nog ändå att de kostade runt 1€.

Sant + att San miguel är så extremt god, ska till spanien om 4 dagar, San miguel resan ;>
Citera
2007-06-06, 20:15
Medlem
hehe klart att priset hade sin charm också

danthedude: vad sägs om att skicka ett tjog san miguel hem till mig när du ändå är ute och reser? hehe
Citera
2007-06-06, 20:28
Medlem
Peanutss avatar
Flaska som denna?
Citera
2007-06-06, 20:39
Medlem
Kom ihåg att en liter San migel kostade 1.20 EUR i Spanien. Wunderbaaahr.
Var iofs fyra komma nått och inte 5. nått
Citera
2007-06-06, 20:40
Medlem
Arbetsfiskens avatar
I Danmark vet jag det finns öl på literflaskor. Brukade köpa sånna när jag var för ung för att köpa öl i Sverige. Frågan är om det är värt att åka över dit om man inte bor i Skåne.
Citera
2007-06-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peanuts
Flaska som denna?

jo dom är snarlika..... fan går inte detta att få tag på i Sverige?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in