2007-06-05, 23:13
Medlem
Hej.fr ngon vecka sen gick min stationra data snder och vi skickade in den p lagning men under tiden s kpte vi en laptop med windows vista.
men nr vi fick tillbacks stationra s var allt kvar och nu r det s att vi vill kunna dela filer via ntverket den brbara har trdlst och vi r kopplad tll ett modem med innbygd router och den stationra har xp och r kopplad med sladd till modemet.men nu till problemet nr vi ska g in i stationra frn brbara s hittar inte den stationra men om man gr in i ntverkskarta s hittar den brbara den stora och jag har laggt ut filerna som ska de
las och jag har gjort ngot med ntverkskortet p stationra och sp har jag testat att gra nya ntverk men det funkar inte.
//viktor
Citera
2007-06-05, 23:33
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktor_osd@hotm
Hej.fr ngon vecka sen gick min stationra data snder och vi skickade in den p lagning men under tiden s kpte vi en laptop med windows vista.
men nr vi fick tillbacks stationra s var allt kvar och nu r det s att vi vill kunna dela filer via ntverket den brbara har trdlst och vi r kopplad tll ett modem med innbygd router och den stationra har xp och r kopplad med sladd till modemet.men nu till problemet nr vi ska g in i stationra frn brbara s hittar inte den stationra men om man gr in i ntverkskarta s hittar den brbara den stora och jag har laggt ut filerna som ska de
las och jag har gjort ngot med ntverkskortet p stationra och sp har jag testat att gra nya ntverk men det funkar inte.
//viktor

0.1. Rubriken ska visa vad inlgget handlar om
LDERSGRNS: 18 R

Du fr faktiskt ta och skriva om inlgget fr det du skriver fattar man ingenting av!!
Citera
2007-06-06, 06:54
Medlem
mickelinds avatar
Ja. Skriv om, snlla. Det var lite rrigt det dr.
Citera
2007-06-06, 11:42
Medlem
dela filer med xp och vista

hej jag har en brbar med vista och en stationr data med xp men nr jag ska hmta filer frn stationra s hittar dom inte varann dom r uppkopplade till varann och ja har gjort ett nytt ntverk flera gnger och innstalerat nt lltd elr vad den heter men gr jag in p ntverkskarta s hittar den andra datan
Citera
2007-06-06, 13:29
Medlem
jerjo2s avatar
Kan det vara brandvggen som ej r ppnad fr ditt ntverk?
Citera
2007-06-06, 14:25
Medlem
ifall du kr winxp pro s kan du ju slnga in IIS och dess ftpd. enkelt att f igng och fungerar stadigt till skillnad frn windows smb-implementation som brukar bete sig minst sagt nyckfullt
Citera
2007-06-06, 15:22
Medlem
dumt svar kanske, men frsk att ska p datorer p ntverket och skriv den andra datorns namn!
Citera
2007-06-06, 15:36
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktor_osd@hotm
hej jag har en brbar med vista och en stationr data med xp men nr jag ska hmta filer frn stationra s hittar dom inte varann dom r uppkopplade till varann och ja har gjort ett nytt ntverk flera gnger och innstalerat nt lltd elr vad den heter men gr jag in p ntverkskarta s hittar den andra datan

I Sverige anvnder vi oss utav ngot vi kallar punkter. Efter varje mening ska man skriva en punkt. Punkter ser ut s hr: .
Citera
2007-06-06, 15:49
Medlem
hej

r det ngon som kan frklara vad iis r d och hur man innstalerar det.Men iallafal s har jag testat att skt inget resultat och sen har jag ingen brandvgg p bda datorerna s det borde inte vara det
Citera
2007-06-06, 16:27
Medlem
bilder

hej ngra bilder s r det lttare fr er
http://img362.imageshack.us/my.php?image=332zu6.jpg
http://img381.imageshack.us/img381/466/554qf1.jpg
http://img381.imageshack.us/img381/4204/namnlsse0.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto