2007-06-10, 10:44
Medlem
Alladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Fälttävlan

Mest dödsfall om jag inte minns fel då ja... wow va jag kan idag.
Citera
2007-06-10, 10:47
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Nej men det har jag väl aldrig sagt? Det jag menade var att det faktiskt finns folk som är helt apatiska och aldrig varken gör eller tycker något. Sådana tjejjer, och killar också för den delen, bör väl gå bort? Det är klart det finns folk med innehållsrika liv som inte springer på krogen. Jag känner tex en tjej som nästan aldrig dricker men ändå är väldigt aktiv och social. Och jag gillar att umgås med henne.

Lugn och tråkig tycker jag inte heller är två epitet som nödvändigtvis måste gå hand i hand.

Haha det är inte det minsta tråkigt. Huvudsaken man är social säger jag annars kan intresse inte uppstå hos mig iaf. Det jag motsätter mig är mähän.

Nej och det håller jag med om. Men om jag måste välja mellan en tyst mus eller ett fyllo, då tar jag fan i mig fyllot. Där finns fortfarande hopp om förändring iaf.

Jag tycker du drog lite väl många växlar av mitt inlägg faktiskt.

Hmm nä det gjorde jag inte... Tjejer helt utan intressen (för mig är denna tjejen urtypen för en tjej utan några som helst intressen) tycker du inte är ett dugg tråkiga bara dom är sociala dvs går på krogen? och hellre ett fyllo än en tystlåten... Och hur sociala och outgoing tror du fyllona är utan spriten Och än en gång handlar det om ytterligheter åt två håll
Citera
2007-06-10, 10:53
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
De går inte att ändra på en tystlåten då?

Nja det borde vara svårare än tvinga någon att sluta dricka.

Men för att förtydliga. Jag vill ABSOLUT INTE ha något fyllo men det värsta jag vet är apati och folk som inte vet ens om det vill äta skit eller riktig mat. Jag har tröttnat på dem helt enkelt.
Citera
2007-06-10, 10:57
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:

Men för att förtydliga. Jag vill ABSOLUT INTE ha något fyllo men det värsta jag vet är apati och folk som inte vet ens om det vill äta skit eller riktig mat. Jag har tröttnat på dem helt enkelt.

Snarare du som är socialt inkompetent! Den som är skicklig kan dyrka upp vem som helst till att prata...
Citera
2007-06-10, 10:58
Medlem
Banned.s avatar
Citat:

är det den här typen då...

"Vad är det som är så otråkigt med tjejer som går på krogen och vars enda intressen är att sitta på cafe´och fika och shoppa och tittar sig i spegeln var och varannan minut "
Citera
2007-06-10, 10:59
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Hmm nä det gjorde jag inte... Tjejer helt utan intressen (för mig är denna tjejen urtypen för en tjej utan några som helst intressen) tycker du inte är ett dugg tråkiga bara dom är sociala dvs går på krogen? och hellre ett fyllo än en tystlåten... Och hur sociala och outgoing tror du fyllona är utan spriten Och än en gång handlar det om ytterligheter åt två håll

Men om de är sociala har de visst ett intresse, nämligen "the art of conversation", bla. Jerry Garcia vek sitt liv(nåja ) åt att bemästra det. Sedan brukar det sociala också ha andra intressen. Att stå och bröla på krogen ser inte jag som socialt.

Sedan finns det visst väldigt många som är sociala både med sprit innanför västen och utan.

Eftersom det tydligen inte gått in så får jag väl förtydliga igen:

INTRESSEN, SOCIAL, ÅSIKTER = BRA

APATI, OSOCIAL, INGA INTRESSEN = DÅLIGT
Citera
2007-06-10, 11:07
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Snarare du som är socialt inkompetent! Den som är skicklig kan dyrka upp vem som helst till att prata...

Men visst ibland tar det alldeles för lång tid att få in nyckeln i hålet för att det ska vara värt det. Man orkar helt enkelt inte alltid. Situationen bestämmer väl hur det ser ut. Jag har inga problem med att prata med osociala, utan det är väl mest apatin och brist på åsikter som gör att det svalnar. Och osocial är inte lika med brist på åsikter och apati.

Citat:
är det den här typen då...

"Vad är det som är så otråkigt med tjejer som går på krogen och vars enda intressen är att sitta på cafe´och fika och shoppa och tittar sig i spegeln var och varannan minut "

Ja ungefär

Men eftersom ni är mästare på att dra växlar av ingenting får jag väl också säga att det är omöjligt att säga att någon skulle vara tråkig bara för att de ha de intressena du nämner ovan.
Citera
2007-06-10, 11:08
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Men om de är sociala har de visst ett intresse, nämligen "the art of conversation", bla. Jerry Garcia vek sitt liv(nåja ) åt att bemästra det. Sedan brukar det sociala också ha andra intressen. Att stå och bröla på krogen ser inte jag som socialt.

Sedan finns det visst väldigt många som är sociala både med sprit innanför västen och utan.

INTRESSEN, ASOCIAL, ÅSIKTER = ?
INGA INTRESSEN, SOCIAL, ÅSIKTER = ?
Citera
2007-06-10, 11:08
Medlem
Banned.s avatar
Citat:

Jo men allt är inte svart eller vitt

och tycker du att det passar in i kategorin "vars enda intressen är gå på krogen , sitta på cafe´, shoppa och titta sig i spegeln var och varannan minut " ?
För mig är inte det varken intressen, att vara social eller ha åsikter men allt är väl relativt...
En person som inte högre krav på intressen och vara social än så hade jag tröttnat på inom 3 minuter medans andra kan tycka det är höjden av att vara rolig och intressant och social

Himla tur att man är olika
Citera
2007-06-10, 11:10
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
INTRESSEN, ASOCIAL, ÅSIKTER = ?
INGA INTRESSEN, SOCIAL, ÅSIKTER = ?

Bra.

Nja, halvbra eller bra. Beror väl på hur man definerar inga intressen och åsikter. Inga intressen OCH åsikter om saker är väl lite av en motsägelse?
Citera
2007-06-10, 11:11
Medlem
Banned.s avatar
Citat:

Ja ungefär

Men eftersom ni är mästare på att dra växlar av ingenting får jag väl också säga att det är omöjligt att säga att någon skulle vara tråkig bara för att de ha de intressena du nämner ovan.

Ja du tycker ju själv det eftersom du har tröttnat på denna typen sa du ju nyss i ett inlägg för ett par minuter sedan...
Citera
2007-06-10, 11:14
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Jo men allt är inte svart eller vitt

och tycker du att det passar in i kategorin "vars enda intressen är gå på krogen , sitta på cafe´, shoppa och titta sig i spegeln var och varannan minut " ?
För mig är inte det varken intressen, att vara social eller ha åsikter men allt är väl relativt...
En person som inte högre krav på intressen och vara social än så hade jag tröttnat på inom 3 minuter medans andra kan tycka det är höjden av att vara rolig och intressant och social

Himla tur att man är olika

Det är väl visst intressen? Även om jag aldrig skulle falla för någon sådan, eller orka konversera med förövrigt.

Jag tror faktiskt ni dragit lite för stora växlar av det här. Jag ser speciellt en tjej i huvudet när jag tänker på allt som jag aldrig skulle vilja ha. Hon säger aldrig någonting även om man frågar, det går aldrig att bestämma något med henne då hon bara säger, "bestäm du". Aldrig några egna initiativ, det är trist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in