2007-01-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Förvånande att inget sagt följande ord ännu: placebo ?...
Nej, jag tror inte det. Ljudvågorna sägs ligga på samma frekvens som våra hjärnvågor, våran hjärna arbetar på. På så sätt kan man stimulera hjärnan.

Om det fungerar eller är placebo, vet jag inte. Jag tror att det är en kombination.
Citera
2007-01-30, 22:32
Medlem
Roygbivs avatar
Det behöver inte vara helt och hållet placebo. När du med hjälp av ljud eller ljus påverkar hjärnans frekvenser så kan du också få de effekter som hjärnan skapar, dvs, ställer du t.ex. in frekvensen på samma nivå som hjärnan har när den vilar så kommer till slut hjärnan att följa mönstret som ljudet ger.
Citera
2007-01-30, 23:51
Medlem
speedracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn
Förvånande att inget sagt följande ord ännu: placebo ?...

Har du klurat på det länge eller, professorn?
Citera
2007-01-30, 23:52
Bannlyst
Brainwave generator fungerar utmärkt för mig, men det är absolut inget som liknar LSD.
Det finns flera LSD presets att ladda hem (andra presets förutom de inbyggda kan bara importeras om man köper programmet eller laddar hem crack...) *hehe.. ladda hem "crack"... Lät som "ladda hem tjack"...* men det blir mest fraktaler och CEV's.
Sen får man testa sig fram med olika presets (inte alla som fungerar samt inte alla som fungerar som de ska..) och hitta den som passar en själv.
Glöm inte att det MÅSTE gå via hörlurar. Om du använder skärmen (blinkande strobe effekt) så använd minst 75Hz refresh-rate på skärmens upplösning och ställ in DirectX för kontroll av skärmen för bästa effekt.

Det är dessutom inga egentliga ljud som påverkar hjärnan. Det är TVÅ olika ljud som tillsammans kan skapa en tredje våg när de "mixas" i hjärnan. Det måste alltså gå genom separata stereo lurar, en för varje öra. Två lågfrekventa ljud med två olika frekvenser skickas in. Deltan mellan de två frekvenserna är sedan det önskade frekvensen. (Hjärnvågor har lägre frekvens än ljud, varför det inte går att generera de i form av ljud.. Inte som örat kan höra iaf.)
Citera
2007-01-30, 23:55
Medlem
Pamlors avatar
Jag håller med de två ovanstående talarna. Men jag tror inte på att man kan uppnå en heroin eller opium liknande effekt såsom marknadsförs i i-doser (fast det vore väldigt coolt om det hade funkat). Det där med att det kan vara rogivande osv, det tycker jag är rimligt, då ljusvågor har dylik effekt.
Citera
2007-01-31, 00:58
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
http://www.bwgen.com/presets.htm

EDIT: Ops, dubbla poster.
hm dem funkar ju inte?
får bara:
'Importing presets is not available in the shareware version of BrainWave Generator.'
Citera
2007-01-31, 01:26
Bannlyst
Läs mitt inlägg så förstår du varför du inte kan importera.
Citera
2007-01-31, 02:39
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catclaw
Läs mitt inlägg så förstår du varför du inte kan importera.
Och du vill vara snäll och länka antar jag?
Citera
2007-01-31, 02:40
Medlem
Ninjalittles avatar
Jag vill se någon pålitlig källa till att detta skulle fungera innan jag tror ett dugg på detta
Citera
2007-01-31, 03:42
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Hm jag hittade och tankade. men, jag fattar inte vad ska det här ge egenteligen.. bara massa ljud =) jag känner då inget.
Citera
2007-01-31, 10:45
Medlem
ants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmanitaMuscaria
Hm jag hittade och tankade. men, jag fattar inte vad ska det här ge egenteligen.. bara massa ljud =) jag känner då inget.
Använder du hörlurar?
Citera
2007-01-31, 14:38
Medlem
AmanitaMuscarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant
Använder du hörlurar?
Jupp, har provat luta mig bakåt å blunda, lagt mig i sängen och blundat osv. jag får inte ut något av det iaf ge mig tips hur jag ska göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in