Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-10-01, 16:40
Medlem
bogislauss avatar
Inte en aning om det handlar enbart om placebo, men jag gav mig fan på att testa detta igår. Först prövade jag BWG med någon preset som skulle göra mig trött. Lutade mig tillbaka med lurarna på och blundade..

Ögonen började fladdra okontrollerat under ögonlocken, och det var lite creepy, men jag blev inte tröttare.

Skaffade I-doser sen och testade deras preset "Trip1". La mig i sängen med lurarna på och lät 75% gå. När jag tog av mig lurarna kändes det som att hela kroppen vibrerade, men det var inga visuella förändringar.

La mig iallafall och sov sen. Vaknade halv 4 idag

edit: Ska testa de "tunga" presetsen (lät ju inte alls lamt) i morgon.
Citera
2007-10-01, 16:56
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogislaus
Inte en aning om det handlar enbart om placebo, men jag gav mig fan på att testa detta igår. Först prövade jag BWG med någon preset som skulle göra mig trött. Lutade mig tillbaka med lurarna på och blundade..

Ögonen började fladdra okontrollerat under ögonlocken, och det var lite creepy, men jag blev inte tröttare.

Skaffade I-doser sen och testade deras preset "Trip1". La mig i sängen med lurarna på och lät 75% gå. När jag tog av mig lurarna kändes det som att hela kroppen vibrerade, men det var inga visuella förändringar.

La mig iallafall och sov sen. Vaknade halv 4 idag

edit: Ska testa de "tunga" presetsen (lät ju inte alls lamt) i morgon.

Det hände mig också, testade för lite drygt en timme sen.
Citera
2007-11-04, 04:43
Medlem
Collishs avatar
Enda sättet att få dessa program är att "tanka" eller köpa ?
Sedan kan man ladda ner free sounds från deras sidor.
är det rätt, måste fan testas
Citera
2007-12-16, 04:43
Medlem
Vill bara ta död på denna jävla skiten. Det ni sitter och lyssnar på är en SINE-kurva med olika FINE´s som justeras vilket får synten att "vibrera" lite olika fort.

I bakrunden är det en helt vanlig 3xosc med formen NOISE. Alltså "oljud".

Det är alltså inget laberatorium direkt som har kommit fram till detta utan det är förmodligen bara en vanlig människa som säkert tjänat lite pengar på skiten, då man kan köpa olika droger.

Men, om det bara är en FINE + NOISE ihopsättning borde det väl vara extremt lätt att göra?

Ja, därför gjorde jag det i fruity loops nyss.
http://www.speedyshare.com/182440253.html

Det du får nu är cannabis, amfetamin, syra! Allt på sammagång på mindre en 2 minuter!

WOHO! Vill ni ha FL-filen säg till...
Citera
2007-12-16, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Velocity007
Vill bara ta död på denna jävla skiten. Det ni sitter och lyssnar på är en SINE-kurva med olika FINE´s som justeras vilket får synten att "vibrera" lite olika fort.

I bakrunden är det en helt vanlig 3xosc med formen NOISE. Alltså "oljud".

Det är alltså inget laberatorium direkt som har kommit fram till detta utan det är förmodligen bara en vanlig människa som säkert tjänat lite pengar på skiten, då man kan köpa olika droger.

Men, om det bara är en FINE + NOISE ihopsättning borde det väl vara extremt lätt att göra?

Ja, därför gjorde jag det i fruity loops nyss.
http://www.speedyshare.com/182440253.html

Det du får nu är cannabis, amfetamin, syra! Allt på sammagång på mindre en 2 minuter!

WOHO! Vill ni ha FL-filen säg till...

Coolt! Konstapel Mythbuster!
Citera
2007-12-16, 22:20
Medlem
Eyeopeners avatar
Att man får olika trippar genom att lyssna på i-doser är placebo.

Däremot kan det vara bra i avslappnande syfte då man skall koncentrera sig på ljudet och inget annat, kan vara bra att rensa tankarna ibland.

Men vill du koppla av genom ljud så kan du i stort sett lyssna på vad som helst som är harmoniskt för dina öron och avslappnande.

Finns till och med skivor på apoteket man kan köpa för avslappning.
Blev rekomenderad det här när jag gick på Kbt för mina sömnbesvär.

För övrigt som sagt så är det bara placebo effekter man får om man blir hög av att lyssna på dom olika tripparna. Krävs inte mycket kunskap inom psykologi för att veta hur lätt det är att lura sig själv och sin hjärna.
Citera
2007-12-16, 22:23
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener

Däremot kan det vara bra i avslappnande syfte
.

Eller om man vill ha huvudvärk.
Citera
2008-04-28, 18:53
Medlem
Daggys avatar
Ett fel som många gör är att dom stänger av för tidigt. Hela grejen går ju ut på att lyssna till det tar slut. Jag har fått det att funka, placebo eller ej, skönt var det!
Citera
2008-04-28, 23:10
Medlem
Det varierar från människa till människa hur mottaglig man är för s.k Binural Brainwaves.

Eller så är det att de som tror på det får placebo som inte är fel det heller :P

Vissa syftar även på att det ska ta ett par gånger att vänja sig, personligen har jag testat 5 olika doser varav jag inte kända något alls de första 3 gångerna. Den fjärde gången fick jag muskel ryckningar och en väldigt svag out-of-body vision. Jag såg mitt ansikte i ett bildsegment från en sidovinkel. Väldigt underligt. Senaste gången jag testade det så ryste det till i hela kroppen och jag fick en svag känsla av att jag sjönk ner i sängen.
Det blir mer och mer effekt varje gång, väldigt lustigt
Citera
2008-04-29, 00:27
Medlem
Sezzlers avatar
Fungerar inte för mig iaf.
Citera
2008-04-29, 05:02
Medlem
Lalaquins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoltSparkZler
Goddagens!

Min kompis skickade alldeles nyss ett program, där man kunde välja olika typer utav doser. Det fanns med allt ifrån marijuana till kokain, och där man får lyssna på ljudklipp som stimulerar hjärnan.

Någon som testat?

Jag prövade 10 sekunder och kände direkt att det började snurra till lite. Stängde av, eftersom jag har folk hemma nu.

http://i-doser.com/

Någon som vet något mer?
Du får mer rus av att boffa din kukdoft efter 2 veckor utan dusch.
Citera
2008-04-29, 14:24
Medlem
FlapJacks avatar
Klart det funkar till en viss del, men h*n som blir bäng är dramaqueen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in