Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-02-03, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Jag som trodde att "the brown note" var en myt! Passa er för fejkade presets som kan innehålla detta otrevliga ljud!
Haha ja usch, kan bli vidrigt.
Citera
2007-02-03, 01:41
Medlem
S_o_Ns avatar
Serious.. jag har testat Brainwave Generator.. Alt funkar bara man tillåter sig själv.
Det gäller att tro på sliten så funkar den, precs som terapi. Det hjälper om man tror på den.
Sen är det långt långt ifrån lsd, hasch, osv... Men frekenserna sätter hjärnan på alfa nivå och gör att den är mer mottaglig för skumma saker.
jaja.. jag skre säkert inget noemalt men jag är så jävla full så ni får ha överseende med det.
Citera
2007-02-03, 01:50
Medlem
narutos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knallarn
Fan va overkill, då köper jag hellre syra.

Haha, skönaste kommentaren på länge
Citera
2007-02-03, 14:22
Medlem
Roygbivs avatar
Varför står det på infosidan att man absolut inte får blanda Brainwave Generator med droger? Jag har svårt att se att det finns risk för att överdosera på ljud.
Citera
2007-02-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Varför står det på infosidan att man absolut inte får blanda Brainwave Generator med droger? Jag har svårt att se att det finns risk för att överdosera på ljud.

Testade och körde en liten mängd Hallucinogenent och brainwave o det fungerar kanon . finns en liten beskrivning vad som hände i någon tråd.. om någon är intresserad så kan jag leta upp den ellér sök på brainwave så borde den komma fram.

men jag vet inte hur det blir om man är riktigt skev o lyssnar på "brainwave"...har inte vågat vara försökskanin ännu.
Har hört att det också ska fungera och röka o sen lyssna på detta.

Så om man vill ha lite mys hemma men ändå inte bli alltför skev så kan jag faktsikt rekomendera o ta en LITen mängd Hallucinogent och sen sätta på hörlurarna o lägga sig ner i soffan o sen flytta iväg i någon meditation

edit och nI som har brainwave och vill ladda ner mer "presents" så finsn det massor av olika på denna sida http://www.bwgen.com/presets.htm

Edit-funderar och testa och ta en present och lite hallis för att sluta upp med ett dålig vana (tex snusa) vem vet det kanske fungerar riktigt bra
Citera
2007-02-03, 16:22
Medlem
Roygbivs avatar
Vilken preset tycker du är bäst? Jag kör på schumann nu och börjar bli sömnig, har boards of canada på i bakgrunden också.
Förövrigt så måste man väl betala en massa för att kunna importera presets, så jag nöjer mig med dem som är inbyggda.

kanske ska testa det här med lite dxm ikväll.

Förövrigt så har jag problemet att de olika ljuden inte är helt separerade i hörlurarna, kikade runt i datorn men hittade inget om 3d-ljud eller mixer som var påslaget. Volymen från t.ex. det högra ljudet i vänster öra är ungefär en femtedel av volymen i rätt öra.
Citera
2007-02-03, 16:45
Medlem
Dark_Apprentices avatar
Någon slags effekt verkar det iaf. ha. testade igår med en preset som heter "DNLS_v001a_LSD_substitute". Låg i sängen och somnade med skiten på i lurarna, vaknade efter en timma eller något och kännde mig inte allt för jävla fräsch. Frös som en jamaican på nordpolen och mådde halvsegt en bra stund efter...
Citera
2007-02-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roygbiv
Vilken preset tycker du är bäst? Jag kör på schumann nu och börjar bli sömnig, har boards of canada på i bakgrunden också.
Förövrigt så måste man väl betala en massa för att kunna importera presets, så jag nöjer mig med dem som är inbyggda.

kanske ska testa det här med lite dxm ikväll.

Förövrigt så har jag problemet att de olika ljuden inte är helt separerade i hörlurarna, kikade runt i datorn men hittade inget om 3d-ljud eller mixer som var påslaget. Volymen från t.ex. det högra ljudet i vänster öra är ungefär en femtedel av volymen i rätt öra.

nEJ , OM MAN HAR CRACKEN för brainwave generator så kan man importera de olika presenten som finns=inget o betala. o sen man man göra om de till wave filer o sen göra om wave filerna til lvanliga mp3 filer så kan man lägga in dem i mp3 spelaren ,tex om man inte har en sladd som räcker ända till sängen.

Jag har bara testat DEN INBYGGDA DEEP MEDItation när jag har tagit något med hallis till.

har inte hunnit med något mer o förra gången jag tänkte testa brainwave generator så hade jag lyckas tagit för mycket och var allt för skev för att ens våga testa det...fastande framför visualization istället.

Se bara till och ha ljudet i stero då vänster o höger hörlurar spelar upp olika toner /eller så var det kanske hur högt..
men lustigt att du upplever en sådan stor skillnad....
Citera
2007-02-03, 17:30
Medlem
Chickenkillers avatar
men om det nu funkar och man börjar se fraktaler och CEVs får man inge mindfuck dårå?
Citera
2007-02-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chickenkiller
men om det nu funkar och man börjar se fraktaler och CEVs får man inge mindfuck dårå?

Menar du om du lyssnar på det i nykter tillstånd eller har lite skevhet i kroppen?.

i nykter tillstånd tror jag det är svårt...kan nog bli ltie flummig på sin höjd.

Men om man har lite skevhet i kroppen så kan det nog öka ens skevhet , jag upplevde iallafall när jag körde på meditation (som har som ett brus ljud i bakgrunden ,vågor som rullar in mot stranden) så efter 1 timmes lyssnade när jag öppnade ögonen så rörde sig allt i vackra vågor.dock så slutade det väldigt fort efter jag hade slutat lyssnat.
men upplevde inga cev, förutom att man "föll" djupare o djupare i sin egna tankar. var rätt så stilla och frid..

Edit - känns som jag går offtopic när jag säger att att man ska inta något innan man sätter igång o lyssnar, ni vill ju veta hur ni ska få effekter utan o ta något
Citera
2007-02-03, 18:29
Medlem
ants avatar
På bwgen preset Boxed Nirvana så vart iaf jag avslappnad, fick liiite CEVs, samt att färgerna i rummet vart förstärkta när man öppnade ögonen men försvann snabbt. Sen ibland får man lite konstig yrsel som försvinner lika snabbt som det kom.
Citera
2007-02-03, 20:45
Medlem
Roygbivs avatar
hrrm, kan inte nån bara vara hygglig o länka cracken. Letade igenom nätet nu men fick bara en massa skräp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in