2010-03-04, 02:23
Medlem
Önskar gärna mer info om managern ifråga och om någon vet något mer om händelsen i falun som ska ha ägt rum på ett hotell centralt då denna 18 åring våldtogs??? 13/11 2009
Citera
2010-03-04, 12:10
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JU5T1N
Önskar gärna mer info om managern ifråga och om någon vet något mer om händelsen i falun som ska ha ägt rum på ett hotell centralt då denna 18 åring våldtogs??? 13/11 2009
En liten tröst kanske? Sebastian är managern.

"Pratat lite med Maria i veckan, det ska bli så kul att få se lägenheten hon flyttat in i efter uppbrottet med sebastian Krupmann. De är tydligen på väg att bli vänner igen... SKÖNT!
Trodde aldrig att han skulle vara otrogen mot henne, han som verkade så bra..
Men i alla fall så ska jag försöka komma upp och hälsa på alla i April. Jag längtar något enormt!"
http://marilynmonroe.bloggspace.se/2/
Citera
2010-03-04, 15:26
Medlem
Jo har också sett att han sebastian är managern. 38år gammal i maj. verkar inte finnas mycket info om honom och vet inte ännu vem den andre förrövaren är. tydligen utlänskt utseende. Någon med någon info angående ärendet är av intresse.
Citera
2010-03-04, 15:36
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Jo har också sett att han sebastian är managern. 38år gammal i maj. verkar inte finnas mycket info om honom och vet inte ännu vem den andre förrövaren är. tydligen utlänskt utseende. Någon med någon info angående ärendet är av intresse.

Osökt kommer man ju att tänka på den där side-kicken i BE. Han är ju mörk.
Citera
2010-03-04, 15:36
Medlem
m68s avatar
Citat:
Jag har läst lite mer ingående om detta, men kommer inte ihåg i vilken tråd. Du får nog tyvärr traggla dig bakåt i rosingtråden.
Citera
2010-03-09, 21:42
Medlem
Har läst igenom Heeela tråden om Rosing ( https://www.flashback.org/t1018305p454 ) Har inte hittat något mer ledande info om händelsen eller om managern. Man tycker ju att hans namn dyker upp överrallt och artist listan på de han är manager till är lång. Han verkar inte direkt vara främmande för att hasa runt bimbo tjejer. Men tycker fan det är tragiskt att han och den än så länge för mig mindre kända förrövaren lurar med en 18 åring till ett hotell och lovar efterfest. Ganska tydligt vad de hade i tankarna från början!! Men va fan Sebastian är 38 år nu om ett par månader han bör väl veta bättre än att vara på o lura med sig en full 18 åring. Verkar finnas väldigt mycket skit begravd inom Basic E. Managern, Peter, linda o den där Jonas har tydligen skapar mycket rubriker till och från. All info är välkommen
Citera
2010-03-11, 21:47
Medlem
Om man läser denna tråd från början som handlar om Peter Th aka Lindas Rosings senaste så kommer ett par frågor fram. Detta taget ur ratzit:

Funktioner/befattningar
Styrelse: Krupmann, Ulf Sebastian (19720528-XXXX), Styrelseledamot
Thelenius, Kent Johan Peter (19731219-XXXX), Styrelsesuppleant
Firmatecknare: Firman tecknas var för sig av ledamoten suppleanten
Revisor: Krpuljevic, Selver (19730422-XXXX), Revisor

Är det så att Peter varit manager för Basic Element tidigare eller aldrig o endast sångare? När kom sebastian in i bilden? Någon tidigare?? Någon som har koll på detta? De är iaf inom samma företag Stoneheart..
Citera
2010-03-11, 23:23
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Har läst igenom Heeela tråden om Rosing ( https://www.flashback.org/t1018305p454 ) Har inte hittat något mer ledande info om händelsen eller om managern. Man tycker ju att hans namn dyker upp överrallt och artist listan på de han är manager till är lång. Han verkar inte direkt vara främmande för att hasa runt bimbo tjejer. Men tycker fan det är tragiskt att han och den än så länge för mig mindre kända förrövaren lurar med en 18 åring till ett hotell och lovar efterfest. Ganska tydligt vad de hade i tankarna från början!! Men va fan Sebastian är 38 år nu om ett par månader han bör väl veta bättre än att vara på o lura med sig en full 18 åring. Verkar finnas väldigt mycket skit begravd inom Basic E. Managern, Peter, linda o den där Jonas har tydligen skapar mycket rubriker till och från. All info är välkommen

Eller så är dom oskyldiga. Vad säger tjejen hände? Vad säger dom? (Alltså den där Sebastian och hans medbrottsling. Finns det något förutom att hon säger att det hände?

Det är inte det att jag inte tror att det var någon våldtäkt. Jag bara undrar hur du kan vara så säker?
Citera
2010-03-12, 18:57
Medlem
Det är inte just vad hon sagt utan hur hon va efteråt. Tog kanske omkring 2 veckor innan hon ens klarade av en kram av hennes pojkvän. Hade det varit något man gjort ungefär som "åhh fan gjorde jag så där för igår" ,skulle ingen direkt bli så nerbruten. Sen att Sebastian o hans medbrottsling säger att hon va med på allt o att det va ungefär hennes idé. Klart dom säger så även om dom också vet hur det gick till. Vad tror du?
Citera
2010-04-05, 15:39
Medlem
Ingen som hört något liknande eller påminnande i samband med spelning med Basic Element. Inte för att jag menar att att det är något kännetecken för bandet. Sebastian är ju manager för en rad artister och band som åker runt. Någon som kommer på något skvaller som kan passa in. Inte bara liknande händelser med utnyttjande av tjejer utan vad som är intressant.

När man läser i denna tråd verkar det som att det finns en hel del både Peter och den där Jonas (mörka killen) härjat runt en del varpå sebastian syns på bilder lite här o var. Folk som hänger på stureplan kanske vet mer om gänget o umgängeskretsen.
Citera
2010-04-05, 17:47
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Det är inte just vad hon sagt utan hur hon va efteråt. Tog kanske omkring 2 veckor innan hon ens klarade av en kram av hennes pojkvän. Hade det varit något man gjort ungefär som "åhh fan gjorde jag så där för igår" ,skulle ingen direkt bli så nerbruten. Sen att Sebastian o hans medbrottsling säger att hon va med på allt o att det va ungefär hennes idé. Klart dom säger så även om dom också vet hur det gick till. Vad tror du?

Jag tror inte så mycket alls. Det enda jag förstår utav det du skrev förut är att det är nerlagt i brist på bevis. Jag antar att ord står mot ord och att det inte finns någon bevisning som gör att dom kan åtala nissarna som har gjort det.

Missförstå mig rätt nu. Naturligtvis är det jävligt illa om dom har våldtagit henne och klarar sig undan med det. Det är ju nu så att det är jävligt svårt för rättsväsendet att bara gå på en anmälning när det inte finns något mer. Det HAR ju bevisligen hänt att tjejer som knullat runt på fyllan fått kalla fötter och anmält för våldtäkt efteråt. Det räcker med att hon har ångest för att hon varit otrogen och vänner och pojkvän märker att något är fel. Enklare då att säga våldtäkt än att erkänna att man knullat runt med några C-kändisar. Nu säger jag inte att det var så i detta fall, men det vet inte polisen om inga andra bevis framkommer.

Nedlagt är det i alla fall, och jag tror varken hon eller du kommer att må bättre av att sitta och leta skit på Basic Element eller försöka hitta andra som blivit våldtagna av nån av dom. Utan ett erkännande eller utomstående vittnen så är det tyvärr kört. Sorry.

Edit: felstavningar
Citera
2010-04-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag tror inte så mycket alls. Det enda jag förstår utav det du skrev förut är att det är nerlagt i brist på bevis. Jag antar att ord står mot ord och att det inte finns någon bevisning som gör att dom kan åtala nissarna som har gjort det.

Missförstå mig rätt nu. Naturligtvis är det jävligt illa om dom har våldtagit henne och klarar sig undan med det. Det är ju nu så att det är jävligt svårt för rättsväsendet att bara gå på en anmälning när det inte finns något mer. Det HAR ju bevisligen hänt att tjejer som knullat runt på fyllan fått kalla fötter och anmält för våldtäkt efteråt. Det räcker med att hon har ångest för att hon varit otrogen och vänner och pojkvän märker att något är fel. Enklare då att säga våldtäkt än att erkänna att man knullat runt med några C-kändisar. Nu säger jag inte att det var så i detta fall, men det vet inte polisen om inga andra bevis framkommer.

Nedlagt är det i alla fall, och jag tror varken hon eller du kommer att må bättre av att sitta och leta skit på Basic Element eller försöka hitta andra som blivit våldtagna av nån av dom. Utan ett erkännande eller utomstående vittnen så är det tyvärr kört. Sorry.

Edit: felstavningar

Helt logiskt som du säger. Väl medveten. Hade jag läst detta utan någon insikt hade jag helt klart haft den tanken. Jag tackar ändå för ditt inlägg. Åsikter är välkommna. Och självklart är dessa saker flertalet gånger helt olösbara för polisen då det är svårt att bevisa och ingen döms utan starka bevis. Ord mot ord alltid och video bevis skulle behövas nästan. Många tjejer har som du säger också förstört trovärdigheten genom att anmäla expojkvän o liknande för att hämnas.

Medveten om att bevisa är svårt rent omöjligt troligen. Polisen som höll utredning hade förövrigt riktigt dålig attityd o gav ungefär en "det här vill jag lägga ner så att inte bandet råkar illa ut" enligt flera olikas åsikt. Men är ändå intresserad att höra mer om någon har något att tillägga. Allt är av intresse. Även om det inte "hjälper" eller tar bort det som hänt. Vill veta mer om dem o umgängeskretsen helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in