Citat:
Ursprungligen postat av
mrmint
Tack för ett utförligt svar!
Du nämner dock inte områdena Gylleholm eller Klosterängen.
Det hade varit särskilt aktuellt att veta om du känner till något om Klosterängen, eftersom det där finns flera lediga lägenheter om 22 kvm, varav några med uteplats. Området ligger i nordöst, med andra ord är det nedförsbacke till universitetsområdet, och uppförsbacke på hemvägen, om jag har förstått dig rätt?
Kämnärsrätten ser lite slitet ut och påminner om billiga modulhus som brukar sättas upp på innergårdar när lägenheter skall renoveras, baserat på bilderna som AF Bostäder har publicerat, samt det som går att se genom Google Maps. Vet du om det är fräscht på insidan? Trivs folk i det området?
Klosterängen är många gånger fräschare på insidan och utsidan än Kämnärsrätten. Framförallt är köket mycket bättre utrustat. Kyl och "frys" i de flesta (alla?) ettor på Kämnärsrätten är av
den här typen, fast äldre. Facket du ser överst är alltså frysen, eller köldfacket (fråga dina föräldrar vad detta är, de har säkert haft ett i husvagnen). Med plats för hela två eller tre små matlådor. Klosterängen har däremot halvkyl/halvfrys.
Man kan definitivt trivas på Kämnärsrätten, vilket jag gjort, men jag trivdes mycket bättre på Klosterängen och jag tror att de flesta skulle hålla med.
Jag måste tillägga att fasaderna på Kämnärsrätten som ligger i skugga kan se riktigt grisiga och avskräckande ut. Insidan är däremot inte rutten utan allt är helt och rent nog för att man ska våga ta hem en tjej.