Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-17, 15:22
  #1693
Medlem
Kakhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gogoimfrodo
Vem i fittan är det som biddar på en vara när det är 5 minuter kvar på den?! Det slutar ju med att flera andra horor sitter och biddar upp priset med flera hundra jävla kronor.

Om man är smart så biddar man väl för i helvete när det är 1 sekund kvar?!!!!!!!!!!!!!!!

Och hur ofta är det som säljaren själv fuskar genom att bidda på sin egen vara från ett annat konto bara för att höja priset?

Man blir såå LAAAAACKKKK!!!!!!!!!!!


jag håller med1!!eller folk som budar när det är flera dagar kvar!... fyfan vad jävla arg man blir.
Citera
2012-09-18, 12:02
  #1694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakhaus
jag håller med1!!eller folk som budar när det är flera dagar kvar!... fyfan vad jävla arg man blir.

Jag är en av dessa, som ibland budar när annonsen är ny, men då rör dig sig kanske bara om ett bud på 1kr. Jag irriterar mig också på dessa(ev. mig själv) som budar flera dagar i förväg, men mest på de som lägger bud som innebär att man måste höja ett bud med 100:- varje gång.

En del tänker väl så här "Jag lägger ett bud nu på denna summan och vinner jag inte auktionen är det skit samma för jag tänker inte betala mer".
Citera
2012-09-18, 12:15
  #1695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Nej du kan inte kontakta budgivaren förrän efter auktionen är slut och personen har bjudit över ditt reservationspris, dock kan du förutsatt att personen själv har ute auktioner ta kontakt med personen genom att ställa en fråga till säljaren i kontaktformuläret som finns i varje auktion.

Så kolla om din budgivare har ute auktioner själv och kontakta personen i så fall via kontaktformuläret den vägen.

Faktiskt så kan man kontakta högsta budgivare. Man går in på "Mitt Tradera" och till vänster under "Sälja" väljer man "Aktiva". Till höger klickar man sedan på pilen jämte auktionen man avser och väljer "Kontakta högsta budgivare".

Detta fungerar då endast på den som har det högsta budet och har något lagt bud där det finns ett reservationspris som inte är uppnått, vet jag inte om detta fungerar.
Citera
2012-09-21, 22:25
  #1696
Medlem
Problem med ebay!

Har aldrig använt sidan förut, men blev medlem här om dagen och skulle göra mitt första köp. När jag klickade på att köpa varan och sedan kom till att logga in, så fyllde jag i mina uppgifter, det enda som kommer upp är då detta:

"Sorry! We're currently experiencing technical difficulties and are unable to complete the process at this time."

Det har varit så i ett par dagar, gör jag nåt fel eller är det problem för er andra också?
Citera
2012-09-23, 17:28
  #1697
Medlem
Naikons avatar
Försöker registrera mig på Ebay, men det kommer bara upp att mitt användarnamn inte är tillgängligt. Provat hur många olika användarnamn som helst, men det går inte att registrera sig. Provat olika webbläsare och rensat cookies. Ingen skillnad.

Någon som kan hjälpa mig?


EDIT: Provade Ebay.co.uk istället för Ebay.se, och där gick det.
__________________
Senast redigerad av Naikon 2012-09-23 kl. 17:34.
Citera
2012-09-29, 12:59
  #1698
Medlem
Någon som vet om tradera har egna köpare ut som testar en om man säljer vid sidan om?

Jag har liksom en annons ute som är rätt så eftertraktad och har fått två mail av köpare som inte lagt bud utan frågat om jag har flera av denna varan hemma eller av annan modell för då kan de tänka sig att köpa denav mig direkt utan blanda in tradera.

Jag har 4 till hemma och budet just nu ligger runt 2500 kronor, visst vill man tjäna lite pengar till och slippa betala deras provision, så det är därför jag undrar.

Så tror ni eller vet om tradera genomför sådana här tester på deras säljare?
Citera
2012-09-29, 17:38
  #1699
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Någon som vet om tradera har egna köpare ut som testar en om man säljer vid sidan om?

Jag har liksom en annons ute som är rätt så eftertraktad och har fått två mail av köpare som inte lagt bud utan frågat om jag har flera av denna varan hemma eller av annan modell för då kan de tänka sig att köpa denav mig direkt utan blanda in tradera.

Jag har 4 till hemma och budet just nu ligger runt 2500 kronor, visst vill man tjäna lite pengar till och slippa betala deras provision, så det är därför jag undrar.

Så tror ni eller vet om tradera genomför sådana här tester på deras säljare?

Ingen aning faktiskt men det förekommer att folk har mejlat och frågat mig om de får köpa varan utan traderas inblandning och det har hänt att jag har sålt den vid sidan om utan att jag råkat illa ut.
Citera
2012-09-30, 07:45
  #1700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Någon som vet om tradera har egna köpare ut som testar en om man säljer vid sidan om?

Jag har liksom en annons ute som är rätt så eftertraktad och har fått två mail av köpare som inte lagt bud utan frågat om jag har flera av denna varan hemma eller av annan modell för då kan de tänka sig att köpa denav mig direkt utan blanda in tradera.

Jag har 4 till hemma och budet just nu ligger runt 2500 kronor, visst vill man tjäna lite pengar till och slippa betala deras provision, så det är därför jag undrar.

Så tror ni eller vet om tradera genomför sådana här tester på deras säljare?

Tradera kan bara råda över den vara som du har ute på Tradera.
Att du har flera som inte ens nämns i auktionen är ju inget som de kan
kan göra något åt.
De har ju inte något slags monopol på framtida försäljning.
Citera
2012-09-30, 15:42
  #1701
Medlem
FlyingMachines avatar
Blir så förbannad på Tradera! Försöker lägga ett bud, men blir vidareskickad till en mellansida eftersom deras servrar är överbelastade. På den sidan händer inte ett skit när man klickar på vare sig bekräfta budet eller avrbyt Och såklart så är min telefon iväg på reperation, så kan inte buda via den heller!
__________________
Senast redigerad av FlyingMachine 2012-09-30 kl. 15:45.
Citera
2012-10-01, 17:59
  #1702
Medlem
Tobbans avatar
Hur ändrar man till "ships to wordwide" när man säljer något på Ebay ?
Jag får bara fram "United States"
Citera
2012-10-01, 19:19
  #1703
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobban
Hur ändrar man till "ships to wordwide" när man säljer något på Ebay ?
Jag får bara fram "United States"

Säljer du via svenska ebay eller den amerikanska sidan?

Har ej sålt via ebay själv men säljer du via svenska sidan borde du kunna välja att endast skicka inom sverige fast jag kan ha fel.
Citera
2012-10-04, 17:20
  #1704
Medlem
Iskubs avatar
Hej

Går det att handla på Tradera "Anonymt" på något sätt? Så att försäljaren inte ser vem som köper en vara?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback