Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-05, 13:45
Medlem
Roger Pontares avatar
FB har så vitt jag vet haft samma logga sen början. Nu har ju sidan bytt utseende och forumet likaså, är det inte dags för en ny logga kanske?
Citera
2007-06-05, 13:46
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
FB har så vitt jag vet haft samma logga sen början. Nu har ju sidan bytt utseende och forumet likaså, är det inte dags för en ny logga kanske?

Varför? Som du säkerligen vet är en välkänd logga en stor del av ett varumärke och eftersom katten blivit en välkänd symbol (tillsammans med texten) så ser jag verkligen ingen mening till att byta.
Citera
2007-06-05, 13:51
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Varför? Som du säkerligen vet är en välkänd logga en stor del av ett varumärke och eftersom katten blivit en välkänd symbol (tillsammans med texten) så ser jag verkligen ingen mening till att byta.

Visst, det har du rätt i, FB har säkert ett starkt varumärke. Dock så har ju mycket förändrats under åren och idag så är ju FB ett företag som gör pengar på att sälja annonsplatser mm. Eftersom man ändrat en hel del och gått i riktningen mot en vinstdrivande företag så kanske det var dags att fräscha upp och inte ändra men kanske förändra den nuvarande loggan.
Citera
2007-06-05, 14:10
Medlem
abbimickes avatar
Vad betyder egentligen FB:s logga? Varför just en katt, och varför röker den?
Citera
2007-06-05, 14:10
Medlem
ischs avatar
Citat:
Visst, det har du rätt i, FB har säkert ett starkt varumärke. Dock så har ju mycket förändrats under åren och idag så är ju FB ett företag som gör pengar på att sälja annonsplatser mm. Eftersom man ändrat en hel del och gått i riktningen mot en vinstdrivande företag så kanske det var dags att fräscha upp och inte ändra men kanske förändra den nuvarande loggan.

Personligen ser jag inte hur den skall kunna förbättras alls. Den är ren och stilistisk och passar bra ihop med färgerna på sidan. Sen handlar ett bra varumärke inte enbart om att tjäna pengar utan även om att skapa en relation med sina användare och få de att känna igen sig. självklart skulle inte ett byta av logga förända det så pass mycket då namnet flashback är mer sprit än loggan men jag ser verkligen inte mervärdet i att byta.
Citera
2007-06-05, 14:13
Bannlyst
Man skulle kunna sätta ciggen i andra mungipan.. det vore tillräcklig förnyelse..
Citera
2007-06-05, 14:14
Medlem
Emp-snubbes avatar
Inte ska man byta något som passar så bra. Dessutom kommer nästa fråga: Vad skulle man egentligen byta till som skulle vara bättre?
Citera
2007-06-05, 14:18
Moderator
tobess avatar
Citat:
FB har så vitt jag vet haft samma logga sen början.

http://www.flashback.se/logo3.gif

Ska finans en större version någonstans också men kommer inte ihåg länken mera.

Hursomhelst tycker jag att man inte bör byta ut katten.. den är välkänd, lätt att relatera till och funkar i de flesta sammanhang. Ett bra varumärke helt enkelt.
Citera
2007-06-05, 14:23
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

Ska finans en större version någonstans också men kommer inte ihåg länken mera.

Hursomhelst tycker jag att man inte bör byta ut katten.. den är välkänd, lätt att relatera till och funkar i de flesta sammanhang. Ett bra varumärke helt enkelt.

Jag gilla iofs pilarna men tycker nog att katten är bättre överlag.
Citera
2007-06-05, 14:28
Medlem
High Lifes avatar
Är det en joint katten röker eller en cigarett? Ser ut som en cig men ja tror han har gjort en "agent" joint eftersom han ser tämligen stenad ut.
Citera
2007-06-05, 14:36
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Personligen ser jag inte hur den skall kunna förbättras alls. Den är ren och stilistisk och passar bra ihop med färgerna på sidan. Sen handlar ett bra varumärke inte enbart om att tjäna pengar utan även om att skapa en relation med sina användare och få de att känna igen sig. självklart skulle inte ett byta av logga förända det så pass mycket då namnet flashback är mer sprit än loggan men jag ser verkligen inte mervärdet i att byta.

Jag håller med dig men samtidigt inte. Jag tycker nog att loggan känns lite föråldrad och att man skulle skippa katten helt och kanske göra loggan eller texten annorlunda, förändrar man utseendet på sidan så tror jag att man kanske borde förändra loggan också. Jag associerar tex katten med FB på den tiden när det var mer ett "underground" forum än idag. Idag så finns klara regler för forumet, moderatorer och en admin som övervakar, allt det är naturligtvis bra eftersom det blir seriösare och bättre diskussioner, men känns inte katten lite gammal?
Citera
2007-06-05, 14:38
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes

Där ser man. My bad!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera