2007-06-05, 07:17
Medlem
Detta är förmodligen en noob fråga. Jag har en text på photoshop som jag vill ha kurvig. Alltså så som strecket är på denna bild: http://www.seomoz.org/images/upload/design_curve1.jpg

Fast det är en rad text, vill att den skall vara kurvig på det sättet. Någon som vet hur man gör?

Tack på förhand!
Citera
2007-06-05, 08:12
Medlem
merlin2s avatar
sånt gör man bäst i illustrator, det går att göra det i photoshop men inte fullt ut.

om jag inte misstar mig så heter det beizer kruvor, kanske felstavat men något liknande
Citera
2007-06-05, 10:03
Medlem
Det heter bezier, men hittar inte hur man gör det på en text.
Citera
2007-06-05, 10:06
Medlem
spatrics avatar
Gör en kurva (path) med pen-tool och klicka sedan på kurvan med text-verktyget så följer texten pathen

edit: om du inte har möjlighet att skriva om texten på nytt, utan måste transformera en redan befintlig text så markerar du texten, trycker CTRL+T och sedan kan du warpa texten. Inte riktigt lika bra som alternativ ett, men det funkar säkert
Citera
2007-06-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spatric
Gör en kurva (path) med pen-tool och klicka sedan på kurvan med text-verktyget så följer texten pathen

edit: om du inte har möjlighet att skriva om texten på nytt, utan måste transformera en redan befintlig text så markerar du texten, trycker CTRL+T och sedan kan du warpa texten. Inte riktigt lika bra som alternativ ett, men det funkar säkert

Tack funkar perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in