2007-06-04, 23:04
Bannlyst
Hej jag skulle behöva snabb hjälp med hur man omvandlar en fil i RTF-format (öppnar den i wordpad) till word-format.
Citera
2007-06-04, 23:07
Medlem
ChristianXs avatar
Öppna den i Word och spara som .doc borde ju fungera.
Citera
2007-06-04, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Öppna den i Word och spara som .doc borde ju fungera.

Tack så mycket, nu fick jag den till word-pad-format. Det borde väl vara samma

Japp, det fungerade utmärkt! Danke!
Citera
2007-06-04, 23:11
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibirisk
Tack så mycket, nu fick jag den till word-pad-format. Det borde väl vara samma
Nej. Wordpad-format är i princip .RTF. Vad du vill åt är Word-format, vilket du med lätthet gör genom att spara dokumentet från Word som dokument, .DOC.
Citera
2007-06-04, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nej. Wordpad-format är i princip .RTF. Vad du vill åt är Word-format, vilket du med lätthet gör genom att spara dokumentet från Word som dokument, .DOC.

Japp, det var exakt det jag gjorde, och gick in på egenskaper och då stod det wordpad-dokument. Sedan när jag tryckte på "bifoga filer" på e-posten så stod det .doc
Citera
2007-06-04, 23:27
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibirisk
Japp, det var exakt det jag gjorde, och gick in på egenskaper och då stod det wordpad-dokument. Sedan när jag tryckte på "bifoga filer" på e-posten så stod det .doc

Har bara med associationer att göra. Om .doc är associerat till Wordpad på din dator så kommer det stå Wordpad-dokument i utforskaren. Om din mailklient sen inte använder sig av Windows beskrivningar av associationerna utan bara listar filändelsen så är det inget problem. Det är fortfarande samma fil

Allt du kan öppna i Wordpad funkar utmärkt i Word också, så om du ska maila den till nån så behöver du inte oroa dig för att det ska strula.
Citera
2007-06-05, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Har bara med associationer att göra. Om .doc är associerat till Wordpad på din dator så kommer det stå Wordpad-dokument i utforskaren. Om din mailklient sen inte använder sig av Windows beskrivningar av associationerna utan bara listar filändelsen så är det inget problem. Det är fortfarande samma fil

Allt du kan öppna i Wordpad funkar utmärkt i Word också, så om du ska maila den till nån så behöver du inte oroa dig för att det ska strula.

Jättebra Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in