Jag har fått en sprucken kakelplatta i badrummet ( under fönstret ) finns det ngt man kan göra för att försöka få bort sprickan. Den har troligtvis uppkommit pga att huset rört på sig ( nybyggt ) skall jag använda silicone eller, ,,,,, om jag använder silicone så blir det ju ej ngn blank yta.....
Jag har fått en sprucken kakelplatta i badrummet ( under fönstret ) finns det ngt man kan göra för att försöka få bort sprickan. Den har troligtvis uppkommit pga att huset rört på sig ( nybyggt ) skall jag använda silicone eller, ,,,,, om jag använder silicone så blir det ju ej ngn blank yta.....
Byta plattan är ju det enda som blir snyggt. Men jag blir lite bekymrad över att det har blivit så stora sättningar, risken finns ju att tätskiktet spricker, och då har du problem.
Om nu kakelplattan spruckit och inte fogen, men du skriver ju plattan har du nog ganska stora sättningar eller rörelser, vad satte du kaklet på? gipas, betong eller spånskiva??? Ska ganska mycket till om kaklet ska spricka o en kalelplatta tål aningen mer än vad en målad fuktspärr gör....
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!