2007-06-04, 18:39
Medlem
linlucs avatar
Jag har fått en sprucken kakelplatta i badrummet ( under fönstret ) finns det ngt man kan göra för att försöka få bort sprickan. Den har troligtvis uppkommit pga att huset rört på sig ( nybyggt ) skall jag använda silicone eller, ,,,,, om jag använder silicone så blir det ju ej ngn blank yta.....

HJÄLP !!!!!!!!!
Citera
2007-06-04, 19:13
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linluc
Jag har fått en sprucken kakelplatta i badrummet ( under fönstret ) finns det ngt man kan göra för att försöka få bort sprickan. Den har troligtvis uppkommit pga att huset rört på sig ( nybyggt ) skall jag använda silicone eller, ,,,,, om jag använder silicone så blir det ju ej ngn blank yta.....

HJÄLP !!!!!!!!!

Hur nybyggt? Fortfarande garanti?
Citera
2007-06-04, 19:20
Medlem
linlucs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabaliken
Hur nybyggt? Fortfarande garanti?

nej ingen garanti ... eget jobb.....
Citera
2007-06-04, 19:59
Medlem
ramboes avatar
byt plattan.. snyggast och lättast.
Citera
2007-06-04, 20:04
Medlem
Byta plattan är ju det enda som blir snyggt. Men jag blir lite bekymrad över att det har blivit så stora sättningar, risken finns ju att tätskiktet spricker, och då har du problem.
Citera
2007-06-04, 22:12
Medlem
Pettans avatar
Om nu kakelplattan spruckit och inte fogen, men du skriver ju plattan har du nog ganska stora sättningar eller rörelser, vad satte du kaklet på? gipas, betong eller spånskiva??? Ska ganska mycket till om kaklet ska spricka o en kalelplatta tål aningen mer än vad en målad fuktspärr gör....
Citera
2007-06-04, 22:40
Medlem
Kakelplattan tål mycket mindre än fuktspärren. Den spricker direkt vid rörelser, medan tätskiktet är deformationsupptagande, elastiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in