2007-06-03, 22:29
Medlem
Chrille89s avatar
Hej, har sedan ca. 2 veckor tillbaka använt Clearasil "deep cleanse" som allså ska motverka finnar och oren hud. Jag började använda det för att även om jag endast hade ett fåtal finnar så ville jag bli av med dem. Men nu sedan några veckor tillbaka har jag tvättat mig varje kväll med detta, och till min förfäran märkt att jag fått mer finnar istället, och på ställen jag tidigare inte haft, tillexempel ögonbrynen, pannan och tinningarna, förr hade jag mest på hakan. Jag har inte ändrat min kost eller gjort något speciellt som skulle kunna ge mig mer utan jag kan med relativt stor säkerhet säga att det är pga medlet, så nu till frågan, är det vanligt eller ens möjligt att man får mer finnar av detta medel, och isåfall vad kan det bero på?

//Chrille
Citera
2007-06-03, 22:49
Medlem
zTeNs avatar
Har också märkt att jag också fått mera finnar av vissa rengöringsmedel under vissa perioder, då struntar jag i att använda det cirka 1-3 dygn och rengör bara med acnelösning. Ut i solen med dig också!
Citera
2007-06-03, 22:59
Medlem
bernankes avatar
Ibland reagerar huden så, om den är ovan vid den typen av medel. Det brukar gå ner efter ett tag. Dock är ju Clearasil skit, så köp en ordentlig cleanser istället. Biotherm, Shiseido, Lancome, Ole Henriksen, Recipe For Men och Peter Thomas Roth är bra märken, dock förbannad dyra. Köp dig sedan även en återfuktare, som du applicerar efteråt.
Citera
2007-06-08, 10:33
Medlem
Du får antagligen mer finnar pga att när du anväder ett djuprengörande preparat så rensas porerna ut, för att rengöra på djupet. Därför får man mer finnar till en början. Fortsätt använda det, så kommer det att avta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in