2007-06-03, 22:18
Medlem
Hej,

Har nyligen installerat om datorn och nu nr jag scrollar ner p sidor blir r det som att sidan inte hnger med och nr man scrollar ner r det som en frdrjning och det blir liksom som en vg ver hela sidan innan man kommer ner.
Undrar om ngon har ngot tips om vad man kan gra?
Citera
2007-06-03, 23:20
Medlem
KRNGLANDE SCROLL-FUNKTION!

-Vad sga om att bara installera om scrollfunktions programmet? Som jag allts har separat. Och skulle detta finns integrerat i OS:et, ..s varfr inte bara installera om OS:et?
Citera
2007-06-04, 14:19
Medlem
Cisco9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
KRNGLANDE SCROLL-FUNKTION!

-Vad sga om att bara installera om scrollfunktions programmet? Som jag allts har separat. Och skulle detta finns integrerat i OS:et, ..s varfr inte bara installera om OS:et?

Haha g o lgg dig B-O.

On-topic: Uppdatera grafikkortsdrivrutinerna
Citera
2007-06-04, 18:55
Medlem
-EN SKILLNAD!

Till skillnad till signaturen Cisco9, hr ovan str jag fr vad jag skriver. Med att bertta vem jag r, till Cisco9 som mrklagd varelse.
Och varfr fick jag med en srskild programskiva fr musen nr ...som mrkvarelse Cisco9 skriver hr ovan, musen styrs genom grafikkortet.

Det r fullt mjligt att denna mrkindividen har helt rtt, fr kanske vissa fall, men att dmma ut mig fullstndigt ...jaha, s kan en mrkindivid raljera, som det ju bara r att byta skepnad om/nr hon hugger i sten.
Citera
2007-06-04, 19:03
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Och varfr fick jag med en srskild programskiva fr musen nr ...som mrkvarelse Cisco9 skriver hr ovan, musen styrs genom grafikkortet.
Mss av bttre kaliber har funktioner (knappar) som krver programvara utver standard, drfr dess extra skivor. Det gller speciellt knappar ssom framt och bakt.
Scrollfunktionen finns inbyggd som standard i mss och operativsystem, dremot kan grafikkortsdrivrutinerna behva uppdateras pga att de inte alltid hnger med.
Citera
2007-06-04, 19:37
Bannlyst
Som redan sagt r det bara att uppdatera grafikdrivisarna. Fattar inte varfr B-O r s dryg och frsvarar sina felaktiga svar :S
Citera
2007-06-04, 21:42
Medlem
-DE E NOG INTE BARA MED BTTRE KALIBER!

jaja, allt r frsts relativt ngot. Och signaturen micaele:s tal hr ovan om ngot bttre, r d vad som kommunbiblioteket i Vsters bjuder oss beskarna. Som, vissa dess mss till datorerna, inte har scrollfunktion. Och vore det nu att sdant finns som standard i grafikkort, borde ju rimligen dessa mssen ha scrollfunktion.

Sen avser ju trdfrgan, en hjlp till Daniel139 och problem med att hennes scrollfunktion krnglar. Att ocks mitt tips ..kan ju vara till, i alla fall ngon lite hjlp.

=====
-E NI NYFIKNA? De som undrar ver vad signaturen sammex:s hr ovan benmning av mig som dryg avser, kan lsa min kommentar: Inte bara laglst hos ungarna i kalmartidningen Barometern idag - http://www.barometern.se/article/1275260_103-110-0-0
Citera
2007-06-04, 23:21
Moderator
Falukropps avatar
Citat:

Felet som Daniel139 hade har med kassa grafikdrivrutiner att gra. Inputen frn musen var korrekt men bilden hngde inte med nr han scrollade.
Citera
2007-06-04, 23:25
Medlem
micaeles avatar
B-O: Det r en hrfin skillnad mellan att hjlpa och stjlpa (om n omedvetet)...
Citera
2007-06-05, 17:59
Medlem
Cisco9s avatar
Citat:
-EN SKILLNAD!

Till skillnad till signaturen Cisco9, hr ovan str jag fr vad jag skriver. Med att bertta vem jag r, till Cisco9 som mrklagd varelse.

Det r fullt mjligt att denna mrkindividen har helt rtt, fr kanske vissa fall, men att dmma ut mig fullstndigt ...jaha, s kan en mrkindivid raljera, som det ju bara r att byta skepnad om/nr hon hugger i sten.

Kra mister B-O Gavne, vad fr dig att tro att jag inte str fr vad jag skriver? Jag r heller inte srskilld intresserad av att veta vem du r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in