2007-06-03, 22:18
Medlem
Hej,

Har nyligen installerat om datorn och nu när jag scrollar ner på sidor blir är det som att sidan inte hänger med och när man scrollar ner är det som en fördröjning och det blir liksom som en våg över hela sidan innan man kommer ner.
Undrar om någon har något tips om vad man kan göra?
Citera
2007-06-03, 23:20
Medlem
KRÅNGLANDE SCROLL-FUNKTION!

-Vad säga om att bara installera om scrollfunktions programmet? Som jag alltså har separat. Och skulle detta finns integrerat i OS:et, ..så varför inte bara installera om OS:et?
Citera
2007-06-04, 14:19
Medlem
Cisco9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
KRÅNGLANDE SCROLL-FUNKTION!

-Vad säga om att bara installera om scrollfunktions programmet? Som jag alltså har separat. Och skulle detta finns integrerat i OS:et, ..så varför inte bara installera om OS:et?

Haha gå o lägg dig B-O.

On-topic: Uppdatera grafikkortsdrivrutinerna
Citera
2007-06-04, 18:55
Medlem
-EN SKILLNAD!

Till skillnad till signaturen Cisco9, här ovan står jag för vad jag skriver. Med att berätta vem jag är, till Cisco9 som mörklagd varelse.
Och varför fick jag med en särskild programskiva för musen när ...som mörkvarelse Cisco9 skriver här ovan, musen styrs genom grafikkortet.

Det är fullt möjligt att denna mörkindividen har helt rätt, för kanske vissa fall, men att dömma ut mig fullständigt ...jaha, så kan en mörkindivid raljera, som det ju bara är att byta skepnad om/när hon hugger i sten.
Citera
2007-06-04, 19:03
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Och varför fick jag med en särskild programskiva för musen när ...som mörkvarelse Cisco9 skriver här ovan, musen styrs genom grafikkortet.
Möss av bättre kaliber har funktioner (knappar) som kräver programvara utöver standard, därför dess extra skivor. Det gäller speciellt knappar såsom framåt och bakåt.
Scrollfunktionen finns inbyggd som standard i möss och operativsystem, däremot kan grafikkortsdrivrutinerna behöva uppdateras pga att de inte alltid hänger med.
Citera
2007-06-04, 19:37
Bannlyst
Som redan sagt är det bara att uppdatera grafikdrivisarna. Fattar inte varför B-O är så dryg och försvarar sina felaktiga svar :S
Citera
2007-06-04, 21:42
Medlem
-DE E NOG INTE BARA MED BÄTTRE KALIBER!

…jaja, allt är förstås relativt något. Och signaturen micaele:s tal här ovan om något bättre, är då vad som kommunbiblioteket i Västerås bjuder oss besökarna. Som, vissa dess möss till datorerna, inte har scrollfunktion. Och vore det nu att sådant finns som standard i grafikkort, borde ju rimligen dessa mössen ha scrollfunktion.

Sen avser ju trådfrågan, en hjälp till Daniel139 och problem med att hennes scrollfunktion krånglar. Att också mitt tips ..kan ju vara till, i alla fall någon lite hjälp.

=====
-E´ NI NYFIKNA? De som undrar över vad signaturen sammex:s här ovan benämning av mig som ”dryg” avser, kan läsa min kommentar: ”Inte bara laglöst hos ungarna” i kalmartidningen Barometern idag - http://www.barometern.se/article/1275260_103-110-0-0
Citera
2007-06-04, 23:21
Moderator
Falukropps avatar
Citat:

Felet som Daniel139 hade har med kassa grafikdrivrutiner att göra. Inputen från musen var korrekt men bilden hängde inte med när han scrollade.
Citera
2007-06-04, 23:25
Medlem
micaeles avatar
B-O: Det är en hårfin skillnad mellan att hjälpa och stjälpa (om än omedvetet)...
Citera
2007-06-05, 17:59
Medlem
Cisco9s avatar
Citat:
-EN SKILLNAD!

Till skillnad till signaturen Cisco9, här ovan står jag för vad jag skriver. Med att berätta vem jag är, till Cisco9 som mörklagd varelse.

Det är fullt möjligt att denna mörkindividen har helt rätt, för kanske vissa fall, men att dömma ut mig fullständigt ...jaha, så kan en mörkindivid raljera, som det ju bara är att byta skepnad om/när hon hugger i sten.

Kära mister B-O Gavne, vad får dig att tro att jag inte står för vad jag skriver? Jag är heller inte särskilld intresserad av att veta vem du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in