Citat:
Ursprungligen postat av felia
[...] Intressant att du [dr Tinnitus] kan ha en åsikt om något du inte läst men det tycks vara gängse tinntusmetodik. [...]
Jag har till skillnad mot Dr T inte läst en stavelse ur den här Adelskoghboken, men jag har ändå åsikter. En hel del för att vara både tydlig och exakt.
Det mesta (om inte allt han skriver) är ju som sagt bara en sammanställning av sådant som andra "revisionist"stollar kommit fram till i sina skrivarstugor och som introduktionsmaterial till Förintelse"revisionismens" ultrakonspiratoriska och antisemitiska världsbild är den säkert lysande. (?)
Men om man ska diskutera
något ur boken (utom dess värde som introduktion alltså) så behandlas väl i princip allt som han framför
i alla de andra mer ämnesspecifika trådarna i revisionismforat här på Flashback? Varför ska man bemöda sig om att upprepa och repetera kritik, ståndpunkter och åsikter i den här tråden, om man nu inte får diskutera Adelskogh (författaren) som person, foliehatt och konspirationsteoretiker??
Alltså:
En tom säck kan inte stå är säkert en bra genomgång av (och introduktion i) Förintelse"revisionisternas" teser och teorier. Något nytt och eget presenteras dock inte och därför finner åtminstone jag att författarens övriga produktion är av värde för att förstå vad det är för en typ av individ som så besatt uppehåller sig vid "revisionismen" att han t o m har bemödat sig om att sammanställa huvudteorierna!
Citat:
Ursprungligen postat av felia
[...] Passa på och besök en aktiv dödshjälpsklinik när du kommer till Schweiz, auf wiedersehen.
Vad har dina personliga och högst morbida önskningar med Adelskoghs bok att göra?