Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Att det var svårt för media att få korrekt info när nazisterna försökte mörka vad de pysslade med i sina olika läger är ett faktum, och då blir det lätt att man går vidare med rykten vilka kan vara felaktiga.
Fullt förståeligt.
Problemet är ju, som jag skriver i tråden jag länkade till, att "gamla ingrodda dödssiffror och myter lever fortfarande kvar så snart Förintelsen omnämns i media och i den offentliga debatten."
Du menar att revisionister försöker förringa nazisternas brott. I så fall menar jag att media, mytsväljare och propagandister från motståndarlaget gör precis tvärtom: försöker få nazisternas brott att framstå som värre än vad de var. Ta en titt i vittnesmålstråden... Brotten
var horribla, det säger jag ingenting om, men varför överdriva? För egen vinnings skull, antar jag.
Citat:
Nyss störtade ett flygplan i Indien och man påstod att alla ombord blev dödade, men nu börjar det komma uppgifter om överlevande. Lägger du lika mycket energi på att kasta skit och förtala dessa påstådda liknande uppgifter som det ju kryllar av genom historien, eller är det bara nazisterna du håller om ryggen?
Haha! Sämsta jämförelsen på länge...
Citat:
Adelskogh skrev sin bok? Strax efter kriget eller? Om inte så borde han skämmas för att inte ha tagit reda på fakta utan avsiktligt hållit sig till de uppgifter som kommit ur det kaos som rådde efter kriget eller den slutna värld som nazisterna kontrollerade.
På samma sätt som media och propagandister borde skämmas när de skriver sina artiklar, foruminlägg osv som bygger på myter...