• 1
  • 2
2007-06-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Jag fick exakt samma problem efter att jag hade dum-formaterat en hdd. Jag sitter p en HP-laptop s jag chattade med ngra tekniker i USA och de vart vldigt frbryllade efter som ingen lsning som de hade lyckade fixa allt men tillsist s kom en snubbe och sa: "Ta ur dina ramminnen och byt plats p dem".
Sagt och gjort s efter den lilla ndringen s kunde jag kra min recovery-cd.

S om du sitter p en laptop s prova detta.

r tyvrr p en stationr.. och har inte formaterat om den eller ngot. Har ftt tipps om att kpa en ny hdd, installera windows p den och stta den nuvarande som sekundr,, d frlorar jag ingen data iaf :S Vad tror ni om det?
Citera
2007-06-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nasin
r tyvrr p en stationr.. och har inte formaterat om den eller ngot. Har ftt tipps om att kpa en ny hdd, installera windows p den och stta den nuvarande som sekundr,, d frlorar jag ingen data iaf :S Vad tror ni om det?

NTLDR motsvarar windows bootloader s det enda du behver gra r att installera om den i MBR. hr har du en komplett step by step-guide hur det hela gr till:

http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm
Citera
2007-06-08, 23:58
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders_f
Rensade och kopierade ver filer till en extern hrddisk (formaterad p en Vista maskin) p min Windows XP Home.

Nr jag startar om XP-maskinen s fr jag bara felmeddealndet "NTLDR saknas" och ctr+alt+del fr att starta om. Frskte starta i felskert lge och med min recovery CD, men startprocessen verkar inte hinna "s lngt" innan felmeddelandet visas.

Jag har ingen diskett, USB eller CD i som kan stra uppstarten,Tips?
Hade samma problem fr inte s lnge sedan. Mitt problem lg dock i hrdvaran.
Lmna in din dator till en support fr felskning, och var sker att det r vrt pengarna.
Citera
2007-06-09, 14:23
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Hade samma problem fr inte s lnge sedan. Mitt problem lg dock i hrdvaran.
Lmna in din dator till en support fr felskning, och var sker att det r vrt pengarna.

Att NTLDR saknas har inget med att trasig hrdvara att gra, utan att MBR har blivit skadad, detta kan terstllas p under 10 minuter, genom att anvnda windows-skivan stoppa in den, se till att din dator r instlld p o starta frn skivan, vlj att reparera med terstllningskonsolen och nr du har valt din windowsinstallation skriver du Fixmbr.
That's it
Citera
2007-06-09, 14:49
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Att NTLDR saknas har inget med att trasig hrdvara att gra, utan att MBR har blivit skadad
That's it
I mitt fall var det ntagget som spkade. Nej, jag kan inte frklara hur, men det var anledningen till mitt problem och lste sig nr jag kpte ett nytt ntaggregat. Jag vill dock inte rakt fresl att det mste vara hrdvaran fr trdskaparen, men uteslut det inte.
Citera
2007-06-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Att NTLDR saknas har inget med att trasig hrdvara att gra, utan att MBR har blivit skadad, detta kan terstllas p under 10 minuter, genom att anvnda windows-skivan stoppa in den, se till att din dator r instlld p o starta frn skivan, vlj att reparera med terstllningskonsolen och nr du har valt din windowsinstallation skriver du Fixmbr.
That's it

Tack s mkt, men en frga.. Frsvinner inte all data d?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in