• 1
  • 2
2007-06-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Jag fick exakt samma problem efter att jag hade dum-formaterat en hdd. Jag sitter på en HP-laptop så jag chattade med några tekniker i USA och de vart väldigt förbryllade efter som ingen lösning som de hade lyckade fixa allt men tillsist så kom en snubbe och sa: "Ta ur dina ramminnen och byt plats på dem".
Sagt och gjort så efter den lilla ändringen så kunde jag köra min recovery-cd.

Så om du sitter på en laptop så prova detta.

är tyvärr på en stationär.. och har inte formaterat om den eller något. Har fått tipps om att köpa en ny hdd, installera windows på den och sätta den nuvarande som sekundär,, då förlorar jag ingen data iaf :S Vad tror ni om det?
Citera
2007-06-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nasin
är tyvärr på en stationär.. och har inte formaterat om den eller något. Har fått tipps om att köpa en ny hdd, installera windows på den och sätta den nuvarande som sekundär,, då förlorar jag ingen data iaf :S Vad tror ni om det?

NTLDR motsvarar windows bootloader så det enda du behöver göra är att installera om den i MBR. här har du en komplett step by step-guide hur det hela går till:

http://tinyempire.com/notes/ntldrismissing.htm
Citera
2007-06-08, 23:58
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders_f
Rensade och kopierade över filer till en extern hårddisk (formaterad på en Vista maskin) på min Windows XP Home.

När jag startar om XP-maskinen så får jag bara felmeddealndet "NTLDR saknas" och ctr+alt+del för att starta om. Försökte starta i felsäkert läge och med min recovery CD, men startprocessen verkar inte hinna "så långt" innan felmeddelandet visas.

Jag har ingen diskett, USB eller CD i som kan störa uppstarten,Tips?
Hade samma problem för inte så länge sedan. Mitt problem låg dock i hårdvaran.
Lämna in din dator till en support för felsökning, och var säker att det är värt pengarna.
Citera
2007-06-09, 14:23
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Hade samma problem för inte så länge sedan. Mitt problem låg dock i hårdvaran.
Lämna in din dator till en support för felsökning, och var säker att det är värt pengarna.

Att NTLDR saknas har inget med att trasig hårdvara att göra, utan att MBR har blivit skadad, detta kan återställas på under 10 minuter, genom att använda windows-skivan stoppa in den, se till att din dator är inställd på o starta från skivan, välj att reparera med återställningskonsolen och när du har valt din windowsinstallation skriver du Fixmbr.
That's it
Citera
2007-06-09, 14:49
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Att NTLDR saknas har inget med att trasig hårdvara att göra, utan att MBR har blivit skadad
That's it
I mitt fall var det nätagget som spökade. Nej, jag kan inte förklara hur, men det var anledningen till mitt problem och löste sig när jag köpte ett nytt nätaggregat. Jag vill dock inte rakt föreslå att det måste vara hårdvaran för trådskaparen, men uteslut det inte.
Citera
2007-06-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Att NTLDR saknas har inget med att trasig hårdvara att göra, utan att MBR har blivit skadad, detta kan återställas på under 10 minuter, genom att använda windows-skivan stoppa in den, se till att din dator är inställd på o starta från skivan, välj att reparera med återställningskonsolen och när du har valt din windowsinstallation skriver du Fixmbr.
That's it

Tack så mkt, men en fråga.. Försvinner inte all data då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in