• 1
  • 2
2007-06-03, 17:06
Medlem
Rensade och kopierade ver filer till en extern hrddisk (formaterad p en Vista maskin) p min Windows XP Home.

Nr jag startar om XP-maskinen s fr jag bara felmeddealndet "NTLDR saknas" och ctr+alt+del fr att starta om. Frskte starta i felskert lge och med min recovery CD, men startprocessen verkar inte hinna "s lngt" innan felmeddelandet visas.

Jag har ingen diskett, USB eller CD i som kan stra uppstarten,Tips?
Citera
2007-06-03, 17:09
Medlem
Draptrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders_f
Rensade och kopierade ver filer till en extern hrddisk (formaterad p en Vista maskin) p min Windows XP Home.

Nr jag startar om XP-maskinen s fr jag bara felmeddealndet "NTLDR saknas" och ctr+alt+del fr att starta om. Frskte starta i felskert lge och med min recovery CD, men startprocessen verkar inte hinna "s lngt" innan felmeddelandet visas.

Jag har ingen diskett, USB eller CD i som kan stra uppstarten,Tips?
Beror ofta p fel bootordning i BIOS. Stt allt p none utom disken med OP.
Citera
2007-06-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor

Tackar!
Citera
2007-06-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor

Har samma problem fr dock :

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER sedan jag frskte ndra till none i BIOS. r dock inte s hemma dr :s I vilka menyer ska man ndra till none. Hm gr inge bra fr mig just nu. tack p frhand
Citera
2007-06-04, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nasin
Har samma problem fr dock :

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER sedan jag frskte ndra till none i BIOS. r dock inte s hemma dr :s I vilka menyer ska man ndra till none. Hm gr inge bra fr mig just nu. tack p frhand

Jag satte i min boot-cd i D:, tryckte p "delete" under uppstarten, i "advanced settings" valde jag D: som "Primary" och pillade inte p dom andra. D rullade det p... lycka till!
Citera
2007-06-04, 18:43
Medlem
Citat:
Jag satte i min boot-cd i D:, tryckte p "delete" under uppstarten, i "advanced settings" valde jag D: som "Primary" och pillade inte p dom andra. D rullade det p... lycka till!

Okej om man inte har nn boot cd d ? :S
Citera
2007-06-04, 18:48
Medlem
Citat:

r denna aktuell d eller http://www.nu2.nu/pebuilder/ (// nasin
Citera
2007-06-04, 18:52
Medlem
Citat:

Funkar inte ditt XP p C:?
Citera
2007-06-04, 18:55
Medlem
Citat:
Funkar inte ditt XP p C:?

jo det hoppas jag :S
Citera
2007-06-04, 19:00
Medlem
Citat:
jo det hoppas jag :S

Har du prvat med att stta C: som "primary"? Har du tillgng till en annan PC? I s fall kan du ju testa med att brnna ner och kra:

http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en
Citera
2007-06-04, 19:08
Medlem
Citat:
Har du prvat med att stta C: som "primary"? Har du tillgng till en annan PC? I s fall kan du ju testa med att brnna ner och kra:

http://www.microsoft.com/downloads/d...DisplayLang=en

jo tack lov Tror jag satt den som prim men r inte s hemma i Bios. Under vilken kategori stller man in det?
Citera
2007-06-04, 20:59
Jag fick exakt samma problem efter att jag hade dum-formaterat en hdd. Jag sitter p en HP-laptop s jag chattade med ngra tekniker i USA och de vart vldigt frbryllade efter som ingen lsning som de hade lyckade fixa allt men tillsist s kom en snubbe och sa: "Ta ur dina ramminnen och byt plats p dem".
Sagt och gjort s efter den lilla ndringen s kunde jag kra min recovery-cd.

S om du sitter p en laptop s prova detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in