Tjena
Jag har lyckats bränna snabbt en dvd film från inspelade videoklipp gjorde med en digital JVC videokamera med hårddisk på 30GB.
Jag använde av programmet som finns med i Nero 7 Premium.
Den var lättförståelig osv men ju mer jag kollar in i den desto mer märker jag hur ... jobbig den är typ.
Speciellt handskningen med överblick över videona samt att enkelt sätta kapitlar. För att sätta kapitlar t.ex måste jag gå tillbaks till huvudmenyn och välja kaptel redigeraren.
Där man först vill välja alla videofiler man vill ha med, visas en helt ok visningsbild på videofilen, men att skapa en film därifrån genereras 1 sekunds svartbild mellan varje scen... vilket är opassande. Men Går man in och redigerar en videofil så får man upp en storyboard där man kan lägga in andra videofiler för att bygga på hela filmen, men där kan man inte handskas med kapitlarna.
Men jag gillar däremot hur enkelt det är att redigera filmerna, klippa bort det som inte behövs,,, trimma början eller slutat samt lägga till övergångs effekter.
Ja det är säkert jobbigt att läsa detta och förstå utan att själv ha testat programmet.
Men min fråga är ifall någon har goa erfarenheter på andra bra video redigeringsprogram som enkelt kan göra till DVD film. Med bra överblick över allt och annat
Jag gillar själva komprimeringen som Nero kan göra, speciellt valet där den komprimerar olika videofiler som behövs för att få plats på DVD skivan.