Citat:
Ursprungligen postat av hedde
Har hittat ett par billiga datorer som har VGA ut, är dock inte säker på om min tv har möjlighet att ta emot det så att säga. Har en 42 tums Plasma från LG med beteckning 42PC1RR
http://nordic.lge.com/sv/prodmodelde...PC1RR&model=0#
/hedde
Enligt din manualen (som jag laddade ned) sid 24-26 ska du finns det 2 sätt att koppla till din Plasma TV:
RGB (är inte det där VGA porten?)
DVI->HDMI
Det sägs vara bättre att koppla via DVI (digital signal). Men få bärbara har DVI skärm utgång men de som har brukar man få med en VGA adapter ifall man har en gammal skärm (Går att köpa VGA adapter billigt om man frågar). Jag kör via VGA nu (har kört via S-video förut) och tycker att det duger bra.
(S-video,Video In/out) Du har s-video men manualen säger inget om att koppla via den. Äldre TV apparater kan bara bara koppla via S-video så det kan vara bra att ha S-video(TV-ut) på din bärbara ut i fall.
Upplösning 1024x768 (60hz) så troligen måste du byta till den upplösningen när du ska se via TVn. På sidan 26 finns i och för sig andra större upplösningar som kan fungera. På sidan 25 finns rekommendationer och varningar.
Mitt Tips.
VGA (verkar) gå bra men har den DVI istället är det bättre (har jag hört) och S-video(TV-ut) är bra att ha.